Marka Nokia nie chce być graczem, który asystuje na rynku. Celuje w pozycję istotnego podmiotu na rynku, a Polska jest i będzie jednym z pierwszych krajów na świecie na których kolejne urządzenia marki Nokia będą miały swoją premierę, powiedział w rozmowie z ISBnews.tv wiceprezes wyłącznego licencjobiorcy urządzeń mobilnych marki Nokia HMD Global na Europę Wschodnią Alberto Matrone.
„Uwielbiamy mówić, że mamy mocne plany rynkowe. Nie komentujemy udziałów rynkowych, czy naszej strategii rynkowej. Ale powiem wam jedno: nauczyliśmy się bardzo dużo z polskiego rynku w przeszłości, prowadzimy działania mające przynieść efekty rynkowe i chcemy przekonać, jaki będzie następny krok. Niemniej w przypadku każdego kolejnego wprowadzenia nowego modelu naszego urządzenia na rynek, Polska będzie jednym z pierwszych krajów na świecie na których taka premiera będzie miała miejsce” – powiedział Matrone.
Na targach w Barcelonie operator marki pokazał poprzednie modele Nokii, obecnie rusza ze smartfonem high-end Nokia 8.
„Realizujemy działania, które mają na celu odzyskanie pozycji jednego z kluczowych graczy na rynku w najbliższych latach. Nie mogę ujawnić co przygotowujemy w ramach naszych inwestycji w badania, ale śledźcie naszą aktywność. Nie chcemy być graczem, który asystuje na rynku. Celujemy w pozycję istotnego podmiotu na rynku” – dodał wiceprezes.
„Obecnie jeśli bierzecie jakikolwiek telefon nie widzicie na pierwszy rzut oka, jaka będzie różnica między nim, a innymi aparatami. Przy pierwszym wrażeniu zawsze widzicie czarny ekran. To, co chcemy zrobić, to promować kluczowe funkcje naszych smartfonów. W Nokia 8 oferujemy podwójną perspektywę i możliwość robienia takich zdjęć tzw. bothies. Wprowadzamy więc funkcję, której nikt nie potrafił dostarczyć na rynek. Nie musicie już robić tylko selfie. To efekt ‘disruption’ – zmiany rynkowej którą tworzymy. To pokazuje jak chcemy rozwijać technologię, jak chcemy ją wprowadzać do użytkowników smartfonów” – zaznaczył Matrone.
Uważa, że firma bardzo dobrze rozumiemy oczekiwania klientów. „Mamy rozwiniętą część badawczą, która antycypuje co może być oczekiwane przez rynek. To ciągły proces badań, rozwoju i poszukiwań co może być następnym krokiem. Muszę podkreślić bardzo dużą efektywność naszych partnerstw z takimi firmami, jak Google, Zeiss, Nokia, czy Foxconn – nasz producent. Silni partnerzy wzmacniają nasz potencjał rozwoju rynkowego” – podsumował wiceprezes.