W ciągu zaledwie dwunastu miesięcy liczba aktywnych polskich sprzedawców na AliExpress wzrosła pięciokrotnie – platforma ma dziś ponad tysiąc lokalnych merchantów. W nadchodzącym roku AliExpress spodziewa się, że nawet 50% sprzedaży w Polsce pochodzić będzie od lokalnych sprzedawców i z lokalnej realizacji zamówień.
Do tej pory do marketplace’u dołączyło wiele popularnych i zaufanych polskich marek, w tym Morele.pl, BRAT.pl, YourTaste.pl, BD24, ACTION S.A., Barel.pl, Bimberek oraz Akord Furniture. Strategiczne partnerstwa z kluczowymi graczami z obszaru płatności, logistyki i marketingu afiliacyjnego – takimi jak InPost, Baselinker, Klarna, PayPo, Pepper, Ceneo, Letyshops, Goodie i Zen – dodatkowo usprawniły i wzmocniły doświadczenie zakupowe polskich konsumentów.
To nowy rozdział obecności platformy w Polsce, odzwierciedlający szerszy globalny trend: platformy e-commerce stają się naprawdę lokalne. AliExpress przekształca się z międzynarodowego marketplace’u w zlokalizowany ekosystem wspierający rozwój biznesu – pomagając polskim markom skalować działalność zarówno w kraju, jak i za granicą.
Naszym celem jest uczynić AliExpress najbardziej lokalnym z globalnych marketplace’ów – miejscem, gdzie polscy sprzedawcy mogą działać z taką samą efektywnością i pewnością, jak na rodzimych platformach, a jednocześnie korzystać z międzynarodowej skali – mówi Radosław Kaczmarek, Business Development and Category Management, AliExpress Polska.
12 miesięcy transformacji na AliExpress
Od października 2024 roku AliExpress umożliwia polskim firmom sprzedaż międzynarodową, oferując zintegrowaną logistykę, lokalne partnerstwa, marketing afiliacyjny i systemy płatności dopasowane do nawyków polskich konsumentów. Wyniki mówią same za siebie:
- 5-krotny wzrost liczby lokalnych sprzedawców – platforma ma dziś ponad tysiąc polskich merchantów
- 50 polskich firm przekroczyło 10 000 USD sprzedaży w pierwszym dniu Globalnego Festiwalu Zakupów 11.11 w 2024 r.
- Dostawa lokalna w 2–5 dni
- 3 nowych partnerów: APILO, SELLASIST i IDEA Commerce
W ciągu minionego roku AliExpress zbudował silną sieć marketingu afiliacyjnego, pomagającą polskim sprzedawcom docierać do nowych klientów i zwiększać sprzedaż.
Kilku polskich sprzedawców przekroczyło 400 000 USD kwartalnego GMV.Polscy konsumenci wykazują duży popyt w kluczowych kategoriach, które zasilają lokalni sprzedawcy i dystrybutorzy:
- Technologia: odkurzacze, PS5, Nintendo Switch 2, telewizory LG i Samsung, SodaStream
- Żywność i napoje: Costa, Jacobs, Coca-Cola
- Dom i czystość: Finish, Ariel
- Produkty dla zwierząt: Dolina Noteci, Whiskas
- Zabawki: LEGO
Wśród partnerów, którzy korzystają z tego wzrostu, znajdują się zarówno uznane firmy, jak i szybko rosnący detaliści online – m.in. Morele.pl, BRAT.pl, YourTaste.pl, Brand Distribution Group, ACTION S.A., Barel.pl, Bimberek i Akord Furniture.
Nasza obecność na AliExpress to element szerszej strategii dywersyfikacji kanałów sprzedaży – zwłaszcza w kontekście dotarcia do klientów międzynarodowych. Dzięki gotowej infrastrukturze logistycznej i marketingowej możemy testować nowe rynki szybciej i taniej niż dotąd – mówi Adrian Proszkowiec, Marketing Manager, BRAT.pl.
Dla innych sprzedawców dołączenie do platformy oznacza możliwość skalowania biznesu poza Polską.
AliExpress pozwala nam działać międzynarodowo bez konieczności dużych inwestycji infrastrukturalnych, jakie wymagałaby tradycyjna ekspansja. Platforma pomaga nam docierać do nowych klientów, którzy już szukają naszych produktów – zarówno w Polsce, jak i za granicą – podkreśla Mateusz Sadowski, Head of e-commerce, BD24.pl.





























































