Polskie Linie Lotnicze LOT zaktualizowały swoją deklarację standardów przetargowych, potwierdzając tym samym zaangażowanie w budowanie przejrzystych, etycznych i zrównoważonych relacji biznesowych. Narodowy przewoźnik pierwszy tego typu dokument podpisał w 2015 roku. W 2025 roku odświeża deklarację dla standardów tzw. Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej, opracowanej w Dialogu Branżowym przez reprezentantów agencji, marketingu i zakupów, która opisuje praktyki prowadzące do efektywności współpracy poprzez profesjonalne procesy i partnerstwo.
Złożenie deklaracji to nie tylko jasne stanowisko dla przyjętych wartości, ale także praktyczny wyraz podejścia, które zyskuje dziś coraz większe znaczenie w oczach klientów, partnerów biznesowych, a także pracowników.
Polskie Linie Lotnicze LOT przypieczętowały swoje zaangażowanie w troskę o etyczny biznes. Podpisanie deklaracji to odpowiedź na wyzwania, z jakimi mierzy się współczesna branża marketingowa – w tym presję ekonomiczną, konieczność adaptacji do zmian technologicznych oraz rosnące oczekiwania społeczne i środowiskowe. W takim otoczeniu klarowne i odpowiedzialne procesy przetargowe stają się podstawą zasad uczciwej konkurencji.
W Polskich Liniach Lotniczych LOT wierzymy, że transparentność i wzajemny szacunek są fundamentem trwałych relacji biznesowych. Mają one bezpośredni wpływ nie tylko na jakość realizowanych projektów, lecz także na zaufanie, które budujemy z naszymi klientami. Podpisując odświeżenie deklaracji, dajemy jasny sygnał, że chcemy współtworzyć rynek oparty na jasnych zasadach i profesjonalizmie. Jako duża spółka mamy świadomość naszej roli i wpływu na kształtowanie standardów rynkowych. Dlatego nie tylko konsekwentnie działamy w oparciu o przyjęte zasady, ale również aktywnie wspieramy naszych partnerów z branży reklamowej oraz staramy się inspirować innych do wdrażania podobnych praktyk w swojej działalności – mówi Ewa Lampart, dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.
Stosowanie wspólnych standardów nie tylko usprawnia same procesy przetargowe i ogranicza ich koszty, ale również zwiększa efektywność komunikacji marketingowej, pozwalając na lepsze wykorzystanie budżetów, czasu i zasobów. Co istotne, deklaracja zawiera również zasady sprzyjające odpowiedzialnemu podejściu do marketingu – promując uczciwą komunikację oraz przeciwdziałając niewłaściwym praktykom, które wciąż pojawiają się w przestrzeni reklamowej.
IAA Polska to organizacja, którą tworzą marketerzy, agencje i media, czyli podmioty, których interesy zazwyczaj bywają rozbieżne. Dlatego w naszej „Misji” znalazły się dwa następujące zdania: „Kluczowe wartości dla IAA Polska to transparencja, inkluzywność i współpraca. A przede wszystkim dialog: z partnerami zewnętrznymi, ale też wewnątrz branży.” Założenia sformułowane w „Misji” staramy się realizować w praktyce. Stąd nasze zaangażowanie w opracowanie oraz promocję standardów opisanych w Białej Księdze Branży Komunikacji Marketingowej. Deklaracja stosowania tych standardów przez PLL LOT to wartościowy sygnał dla całego rynku komunikacji marketingowej w Polsce – gratulujemy! – dodaje Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska.
Polskie Linie Lotnicze LOT są obecnie częścią większej społeczności firm, które łączy wspólna wizja rynku – opartego na partnerstwie, przejrzystości i profesjonalizmie. To przestrzeń do współpracy, wymiany doświadczeń i wspólnych działań na rzecz poprawy standardów w całej branży. Podpisanie odświeżenia deklaracji to nie tylko formalny gest – to zobowiązanie do długofalowego działania w duchu odpowiedzialności, jakości i zaufania. Polskie Linie Lotnicze LOT traktują ten krok jako element strategii rozwoju, który wzmacnia jej pozycję jako świadomego partnera na rynku.