Sieć supermarketów Stokrotka przeniosła swoją 15-terabajtową hurtownię danych do chmury AWS (Amazon Web Services), aby poprawić wydajność i wesprzeć swoje plany rozwoju. Dzięki współpracy z partnerem AWS firmą Tameshi specjalizującą się w usługach w chmurze migracja wsparła usprawnienie operacji.
Przejście na chmurę AWS pomogło również zoptymalizować zarządzanie danymi, podwoiło wydajność narzędzia do analizy biznesowej (BI) oraz zapewniło sieci skalowalne, wydajne i opłacalne rozwiązanie. Firma Tameshi wykorzystała Amazon Redshift i Amazon S3 do ukończenia migracji w ciągu trzech miesięcy.
100% wzrost wydajności i 20% redukcja kosztów
Stokrotka posiada blisko 1000 sklepów w całym kraju i zatrudnia ponad 12 000 pracowników. Generuje duże ilości danych biznesowych, które są przesyłane do hurtowni danych, a następnie przetwarzane za pomocą narzędzia Business Intelligence (BI).
Przyjrzeliśmy się wielu rozwiązaniom, przeprowadzając testy z wykorzystaniem tego samego zestawu danych przy użyciu różnych usług hurtowni danych. AWS zapewniał znacznie szybsze wyniki i był bardziej opłacalny, więc nie było potrzeby szukać dalej. Dzięki migracji do chmury AWS osiągnęliśmy 100% wzrost wydajności przy 20% redukcji kosztów. Bezserwerowe rozwiązanie zapewniło nam elastyczność i korzyści finansowe oraz skalowalność. – mówi Paweł Kowalczyk, dyrektor ds. technologii w firmie Stokrotka.
Stokrotka poszukuje elastycznego rozwiązania hurtowni danych
Kolejnym etapem cyfrowej transformacji Stokrotki była poprawa wydajności i dostępności hurtowni danych przy jednoczesnym zachowaniu istniejącego interfejsu BI typu front-end. Firma zdecydowała się na migrację 15 terabajtów danych z istniejących systemów pamięci masowej i przetworzenie ich przy pomocy AWS, a następnie przekazanie tych danych do tego samego front-endu BI, z którego korzystała wcześniej. Dla Stokrotki kluczowe było, aby projekt został ukończony szybko, opłacalnie i bez powodowania przestojów.
Migracja bez wpływu na użytkowników usługi i ze wzrostem wydajności
Płynne przejście do chmury było niezbędne, aby zapewnić ciągłość biznesowym użytkownikom narzędzia BI. Usługa musiała pozostać dostępna przez cały okres transformacji, aby nie zmieniać podstawowej technologii, co spowodowałoby zakłócenia oraz potencjalnie potrzebę ponownego przeszkolenia pracowników. – mówi Maciej Cetler, CEO Tameshi.
Rozwiązania AWS są nie tylko skalowalne i wydajne, ale pozwalają też na redukcję kosztów. Od hurtowni danych po narzędzia do wdrażania, dostępnych jest ponad 200 usług AWS. Ułatwia to firmom dostęp do elementów składowych, których potrzebują, aby szybko reagować na zmieniające się wymagania biznesowe i w efekcie szybciej się rozwijać. – mówi Andrzej Horawa, Enterprise Leader CEE w AWS.
Projekt spełnił nasze oczekiwania. Wszystko odbyło się bardzo płynnie. Nadal używane jest to samo narzędzie BI, ale źródłem jest teraz Amazon Redshift. Tameshi udało się ominąć różnice technologiczne między naszą poprzednią hurtownią danych a RedShift. Nasi użytkownicy korzystają teraz z tych samych narzędzi, ale o wiele wydajniej. – mówi Paweł Kowalczyk.
Stokrotka buduje własne kompetencje AWS na przyszłość
Projekt został ukończony w ciągu trzech miesięcy. Hurtownia danych Stokrotki jest teraz skalowalna, dzięki czemu firma może się rozwijać bez utraty czasu i środków związanych z dodawaniem i konfigurowaniem nowego sprzętu. System przesyła niemal w czasie rzeczywistym dane ze wszystkich sklepów. Informacje dostarczane przez narzędzie BI pomogły sieci z powodzeniem rozwijać się w ciągu ostatnich kilku lat i firma ma nadzieję kontynuować tę drogę.
Przy tego typu projektach, oprócz działań związanych stricte ze wdrożeniem, niezwykle ważne jest, aby zainwestować czas i wiedzę w odpowiednie przeszkolenie pracowników, którzy będą na co dzień korzystać z nowych rozwiązań. Nasze wsparcie pozostaje bez zmian, jednak specjaliści IT Stokrotki zyskali nowe kompetencje i komfort, dzięki którym mogą w pełni korzystać z rozwiązań AWS. – mówi Maciej Cetler, CEO Tameshi.