Krakowskie studio Starward Industries zakończyło prace nad wersją Alpha Niezwyciężonego i przeszło do kolejnego, ważnego etapu. Od momentu publikacji na YouTube trailer gry opartej na powieści Stanisława Lema obejrzano już ponad 1 mln razy.
Starward Industries opublikował raport za IV kwartał 2021 r. oraz podsumował działania produkcyjne i marketingowe. Najważniejszym wydarzeniem końcówki ubiegłego roku było zamknięcie w grudniu wersji Alpha gry The Invincible i płynne rozpoczęcie prac na Betą. Obecnie tytuł jest rozbudowywany o nowe fragmenty i uzupełniany o finalne wersje poszczególnych elementów. Pojawiają się profesjonalne głosy aktorów, które są istotną częścią produkcji — do tej pory ten element był realizowany w ograniczonej skali, w ramach testów. Gra wypełniana jest dźwiękami, muzyką oraz animacjami z sesji mockup, które umożliwiają zarejestrowanie rzeczywistych ruchów aktorów i przeniesienie ich na cyfrowe postaci w celu osiągnięcia najbardziej naturalnego efektu.
W minionym kwartale zakończyliśmy pracę nad wersją Alpha gry „The Invincible”. Oznacza to, rozpoczęcie bardziej ekscytującego etapu prac produkcyjnych, czyli nad wersją Beta. W jego ramach zaczyna wyłaniać się finalna jakość poszczególnych elementów produkowanej gry. To etap, w którym wytworzone już fragmenty gry są wzbogacane i zagęszczane, elementy tymczasowe podmieniane są na finalne. — komentuje Marek Markuszewski prezes Starward Industries.

Po zakończeniu wersji Beta Starward Industries rozpocznie proces bugfixingu, czyli usuwania błędów, oraz certyfikację na konsole. Wersja Beta będzie miała kluczowy wpływ na finalną jakość gry i tym samym odbiór wśród graczy.
Miniony kwartał był także bardzo ważnym momentem w trwającej kampanii marketingowej. W tym okresie studio opublikowało pierwszy zwiastun filmowy gry oraz pojawiło się z nowym materiałem na Golden Joystick Awards, a co zapewniło promocję karty gry na Steamie.
W ostatnim kwartale 2021 roku rozpoczęliśmy kolejną część kampanii marketingowej od dwóch dużych wydarzeń: publikacji pierwszego zwiastuna filmowego gry oraz premiery pierwszego rozdziału kronik „The Invincible”, na Golden Joystick Awards. Łączna liczba wyświetleń tych dwóch materiałów filmowych przekroczyła 1 milion na naszym kanale YouTube. — wyjaśnia Maciej Dobrowolski, dyrektor marketingu Starward Industries.
W obszarze finansowym spółka zwiększyła wartość zapasów w czwartym kwartale do 5,1 mln zł, poniosła koszty działalności operacyjnej w wysokości 1,4 mln zł oraz zaraportowała stratę netto w wysokości 871,4 tys. zł. Poniesiona strata jest zgodna z założeniami budżetowymi spółki i ma pokrycie w zaawansowaniu planu produkcyjnego gry. Jednocześnie studio zwiększyło skład zespołu. W czwartym kwartale do Starward Industries dołączyło 6 osób. Na koniec 2021 r. studio liczy 34 osoby.






























































