Czołgi „sterowane” z Polski podbiły świat

Ponad rok temu w Polsce powstał i został zrealizowany plan organizacji i obsługi rozgrywek World of Tanks (WoT) na całym świecie. Dzięki działaniom prowadzonym w naszym kraju widzowie spędzili 9 mln godzin oglądając rozgrywki czołgami online.

„Zmiany zaczęliśmy od zbudowania przyjaznej użytkownikowi platformy komunikacji z graczami. Bardzo istotną nowością wprowadzoną na wniosek zespołu z Katowic było stworzenie nowego serwisu internetowego dla rozgrywek WoT, który stał się centrum informacji związanych z turniejem. Dzięki zunifikowaniu przekazu i centralizacji działań możliwe było sprawniejsze zaplanowanie komunikacji kierowanej do fanów esportu” – powiedział jeden z globalych liderów projektu Rafał Ławniczak.

Z kolei Oliver Maxfield, również będący z gronie liderów projektu, podkreślił także istotną rolę zmian, które pojawiły się w samym formacie rozgrywek.

Wprowadziliśmy nowy, wspólny format turniejów, który ujednolicił zmagania we wszystkich regionach świata. Zmiany dotyczyły planowania, transmisji, wydarzeń i innych aspektów, które pozwoliły nam zagwarantować rozgrywki i widowisko esportowe na najwyższym poziomie” – zaznaczył Maxfield.

Polska misja

Półtora roku temu, w gabinetach twórców jednej z najpopularniejszych na świecie gier esportowych – World of Tanks, zapadła decyzja, która sprawiła, że ubiegłoroczne rozgrywki ligi Wargaming.net pobiły wszelkie historyczne rekordy. Ambitny i doświadczony zespół esportowych ekspertów ESL operujących z Katowic rozpoczął jedną z najważniejszych misji w swojej dotychczasowej karierze – podjął wyzwanie organizacji i obsługi rozgrywek WoT na całym globie.

Stolica Górnego Śląska, stała się centrum dowodzenia światem czołgów w sezonie 2016/2017 ligi Wargaming.net. Dotyczyło to wszystkich pól planowania i realizacji rozgrywek: od koncepcji i wdrożenia serwisów internetowych służących organizacji potyczek i komunikacji z graczami, poprzez wsparcie i przygotowanie eventów offline, podczas których najlepsze drużyny rywalizowały o miliony złotych.

Działanie w różnych strefach globu, związana z tym różnorodność kulturowa i regionalna sprawiły, że ponad 20-osobowy zespół ESL realizujący ligę Wargaming.net został zbudowany nie tylko z doświadczonych ekspertów z polskiego oddziału, lecz ściągnięto do niego specjalistów rynku esportowego z całego świata.

Dowodzenia projektem podjęli się trzej globalni liderzy projektu – Rafał Ławniczak, Steve Neale oraz Oliver Maxfield, którzy zarządzali grupą projekt menedżerów realizujących rozgrywki WoT w Ameryce Północnej (NA), Europie (EU), krajach Wspólnoty Niepodległych Państw (CIS) i Azji Pacyficznej (APAC).

Rekordowe efekty

Ekipa operująca z Katowic zaproponowała szereg zmian i nowych elementów, które w konsekwencji doprowadziły do osiągnięcia celu – pobicia wszelkich rekordów światowej ligi „czołgistów”.

Oprócz samych rozgrywek, zespół ESL pracował też przy realizacji finałów WGL. W kwietniu tego roku w katowickiej ESL Arenie odbyły się dwa finały Wargaming League – dla regionu EU oraz CIS. Dwa kolejne zorganizowano odpowiednio – finał NA w ESL Studio Burbank, a finały regionu APAC w Taipei. Zwieńczeniem niesamowitego roku było przygotowanie przez katowicki zespół, we współpracy z mińskim oddziałem Wargaming, wielkiego finału The Grand Finals 2017 w Moskwie.

Dwanaście najlepszych, esportowych drużyn z całego świata pojawiło się w Rosji by walczyć o zaszczyt, chwałę i 300 000 dolarów, które znalazły się w puli turnieju. Finał wydarzenia odbył się w VTB Ice Palace – nowoczesnym obiekcie sportowym, mogącym pomieścić kilkanaście tysięcy fanów elektronicznej rozrywki.

Ostatni rok rozgrywek ligi Wargaming.net pokazuje, że zainteresowanie rozgrywkami w World of Tanks rośnie w ogromnym tempie, przekraczając wszelkie założone wcześniej cele. Turniej Grand Finals 2017 – wielki finał ligowych zmagań –  w tym roku rozegrano w Moskwie.

Oglądający wygenerowali ponad 10 mln sesji, śledząc rozgrywki w takich kanałach biorących udział w transmisji jak Twitch, YouTube, Facebok i innych. Tym samym zanotowano aż 60% wzrost liczby odsłon w stosunku do zeszłorocznego finału. Dodatkowo, tegoroczny Grand Finals zaliczył także ogromny wzrost liczby widzów – moskiewską imprezę odwiedziło w Internecie aż 3,5 mln unikalnych użytkowników, co daje ponad 75% wzrost w stosunku do roku 2016. Najbardziej prestiżowa impreza World of Tanks to także sukces, jeżeli chodzi o czas spędzony na śledzeniu rozgrywek. Najwyższy poziom realizacji sprawił, że fani WoT jeszcze chętniej i dłużej oglądali transmisje z rozgrywek. Czas, w którym oglądano potyczki czołgów wydłużył się aż o 81% w stosunku do roku poprzedniego.

Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się spotkania rozgrywane w regionach CIS (Wspólnota Niepodległych Państw) oraz EU, w których przyrosty oglądalności wyniosły odpowiednio 150% (CIS) oraz 57% (EU).

epoint