Ferrari podnosi prognozy na 2025 r., przekraczając cele rentowności na rok 2026 z rocznym wyprzedzeniem.

Silny miks produktowy, utrzymujący się powyżej założeń planu, pozwala utrzymać prognozę łącznych przychodów na poziomie ok. 9,0 mld euro i wskaźnika EBITDA w wysokości co najmniej 3,6 mld euro w 2030 r.

Spółka kontynuuje innowacje produktowe w perspektywie długoterminowej, ze skumulowanymi nakładami inwestycyjnymi na poziomie ok. 4,7 mld euro w okresie objętym planem, z czego znacząca część zostanie przeznaczona będzie na rozwój nowej generacji samochodów sportowych.

Przewidywane jest stabilne generowanie wolnych przepływów pieniężnych z działalności przemysłowej na poziomie ok. 8,0 mld euro w okresie objętym planem oraz poprawa konwersji gotówkowej do poziomu ponad 50%.

W ramach polityki wynagradzania akcjonariuszy spółka planuje wypłacić łącznie ok. 7,0 mld euro, po równo przeznaczając środki na nowy program skupu akcji własnych oraz dywidendy, przy jednoczesnym zwiększeniu wskaźnika wypłaty z 35% do 40% skorygowanego zysku netto.

W planie strategicznym na 2030 rok Ferrari zakłada osiągnięcie przychodów netto w wysokości ok. 9,0 mld euro, przy skumulowanym rocznym tempie wzrostu (CAGR) na poziomie ok. 5%, w dużej mierze napędzanym przez segment samochodów sportowych oraz inną działalność związaną z motoryzacją, wspieraną przewidywalnością wynikającą z istniejącego portfela zamówień. Taki wzrost przychodów jest spowodowany zwiększeniem atrakcyjności oferty produktowej oraz personalizacją pojazdów. Dodatkowo przychody z segmentu sportów motorowych oraz segmentu lifestyle również będą miały pozytywny wpływ na wyniki spółki.

Wskaźnik EBIT ma osiągnąć poziom co najmniej 2,75 mld euro w 2030 roku, przy marży wynoszącej co najmniej 30%, wspierany przez mocny miks produktowy, w tym modele limitowane, rozszerzoną gamę produktową oraz oferty personalizacji. Przewiduje się, że wolumen sprzedaży również będzie miał pozytywny wpływ, choć w mniejszym stopniu. Koszty przemysłowe oraz wydatki na badania i rozwój wzrosną głównie w wyniku amortyzacji produktów i infrastruktury, a także nakładów na działalność wyścigową i badania nad samochodami sportowymi. Koszty sprzedaży, ogólne i administracyjne będą rosły proporcjonalnie do dynamiki przychodów, odzwierciedlając zwiększone działania komunikacyjne i marketingowe, rozwój segmentu lifestyle oraz rozbudowę organizacyjną.

W rezultacie spółka zakłada, że w 2030 roku wskaźnik EBITDA wyniesie co najmniej 3,6 mld euro, przy marży EBITDA wynoszącej co najmniej 40%. Tak wysoka rentowność przełoży się na znaczącą generację wolnych przepływów pieniężnych z działalności przemysłowej oraz poprawę konwersji gotówkowej do poziomu powyżej 50%. Ferrari zamierza wygenerować skumulowane wolne przepływy środków pieniężnych z działalności przemysłowej w wysokości ok. 8,0 mld euro w latach 2026-2030, głównie dzięki rosnącej rentowności, częściowo skompensowanej skumulowanymi nakładami inwestycyjnymi w wysokości ok. 4,7 mld euro i innymi zmianami operacyjnymi.

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze