Prowadząc biznes, przedsiębiorcy potrzebują pewnych i niezawodnych rozwiązań technologicznych, które wspierają ich działania oraz zwiększają atrakcyjność produktów. Jednak biorąc pod uwagę dynamikę sektora IT, zbudowanie odpowiedniego działu developerów, a co za tym idzie pozyskanie niezbędnych kompetencji, często bywa niezwykle czasochłonne. Potrzeby i priorytety potrafią zmieniać się w mgnieniu oka, a gdy proces rekrutacji nie jest w stanie za nimi nadążyć, pojawiają się opóźnienia w realizacji projektów i przepadają okazje biznesowe. Warto więc rozważyć alternatywną drogę budowania zaplecza technologicznego, jaką jest outsourcing IT.

Powierzanie działań z zakresu IT firmom zewnętrznym to strategia, która stale zyskuje na znaczeniu. Wartość globalnego rynku outsourcingu IT szacuje się obecnie na około 745 miliardów dolarów, a zgodnie z prognozami, w ciągu dekady może ona przekroczyć imponujący pułap biliona. Wśród najczęściej zlecanych na zewnątrz zadań znajdują się przede wszystkim te związane z blockchainem, cyberbezpieczeństwem, czy AI engineeringiem – po pomoc w ich zakresie sięga przeszło 74% firm.

Dostęp do wiedzy i kompetencji, których potrzebujesz, gdy ich potrzebujesz

Zarówno dla korporacji, jak i małych biznesów, niezwykle istotna jest responsywność – możliwość podjęcia się nowego zlecenia z zewnątrz czy projektu wewnętrznego i dostarczenia go na czas. Tego rodzaju okazje mogą pojawić się z zaskoczenia oraz wymagać technologicznego zaplecza, którym w danym momencie firma nie dysponuje.

W takiej sytuacji firmy mają do wyboru dwa rozwiązania: mogą zbudować zespół IT od podstaw albo rozbudować już istniejący. Każda z tych opcji wiąże się z koniecznością przeprowadzenia rekrutacji, organizacji szkoleń oraz uwzględnieniem czasu potrzebnego na wdrożenie nowych pracowników. Alternatywą może być nawiązanie współpracy z zespołem wykwalifikowanych developerów, którzy posiadają już wymagane kompetencje.

Drugie rozwiązanie pozwala na natychmiastowe rozpoczęcie pracy nad projektem, a dobór odpowiedniego, profesjonalnego dostawcy minimalizuje szansę na wystąpienie błędów komunikacyjnych czy opóźnień.

Pracując z naszymi klientami, stawiamy przede wszystkim na klarowne określenie oczekiwań już na samym wstępie – od pierwszego dnia ustalamy, co będzie zadaniem zespołu oraz prezentujemy narzędzia, z których skorzystamy przy jego realizacji. Dzięki temu nasi partnerzy wiedzą dokładnie czego się spodziewać i mają pełen obraz sytuacji: co będzie wdrażane i w jakim czasie. My natomiast jesteśmy pewni, że wykonamy pracę, której od nas oczekują. To strategia, która prowadzi do obustronnego sukcesu – komentuje Anna Stanek, Head of Growth w Scalo.

Pełna kontrola nad kosztami bez długofalowych zobowiązań

Kontrola kosztów to aspekt kluczowy dla każdego przedsiębiorstwa, szczególnie, gdy mowa o tych stałych, wynikających chociażby z zatrudnienia nowych pracowników. Zespoły wdrażające projekty technologiczne w firmach stają często przed dylematem: mamy do wykonania zadanie X, co zajmie nam przypuszczalnie Y czasu. Powinniśmy zatrudnić specjalistów do jego realizacji, ale… co potem?

Niektóre specjalistyczne kompetencje i stanowiska są na tyle niszowe, że nie znajdują szerszego zastosowania w innych inicjatywach. Co więcej, sama technologia rozwija się błyskawicznie i czasem nie sposób za nią nadążyć. Zapotrzebowanie na ekspertów może być całkowicie różne w zależności od specyfiki projektu, a relokacja pracowników pomiędzy działami lub przeszkolenie ich w celu obsługi nowych obszarów to proces niezwykle czasochłonny, kosztowny i obarczony ryzykiem niepowodzenia.

Decydując się na outsourcing, firma płaci za wymagane kompetencje i pracę ekspertów wyłącznie w określonych ramach czasowych. Po oddaniu projektu przedsiębiorstwo nie musi martwić się o koszty związane z wynagrodzeniem, ubezpieczeniem czy pracowniczymi benefitami. Ponadto, w przypadku pojawienia się nowych potrzeb i zadań, zewnętrzny team można dowolnie przekształcić, aby praktycznie bezkosztowo dostosować się do nadchodzących wyzwań.

Skalowalność, elastyczność i gwarantowana jakość zespołu

Nie sposób z cyklu życia pracownika wyeliminować etap potrzebny na szkolenia, trudno też szybko zdobyć potrzebne doświadczenie. Dlatego jedną z największych zalet korzystania z usług outsourcingowych jest pełna elastyczność, jaką zyskuje przedsiębiorstwo. Dzięki współpracy z odpowiednim dostawcą firma może zwinnie dostosować zespół IT, zarówno pod kątem jego kompetencji technologicznych, wielkości, jak i wymaganych lat praktyki.

Outsourcing IT przestał być wyłącznie sposobem na obniżenie kosztów – dziś to narzędzie wspierające innowacyjność i elastyczność biznesu. Firmy coraz częściej korzystają z wiedzy i doświadczenia zewnętrznych zespołów, by szybciej reagować na zmiany rynkowe i budować przewagę konkurencyjną. Nasi klienci mogą swobodnie skalować swoje zaplecze technologiczne, zarówno w górę, jak i w dół, tym samym dostosowując jego wielkość do aktualnych potrzeb oraz tempa rozwoju organizacji – dodaje Anna Stanek.

Często firmy prowadzące własną rekrutację nie są w stanie prawidłowo zweryfikować kompetencji technicznych kandydatów. Może to prowadzić do zatrudnienia niewłaściwej osoby o zbyt niskim poziomie wymaganych kwalifikacji, a co za tym idzie, generować nieprzewidziane koszty, frustrację i dalsze opóźnienia. Gdy jakość i czas odgrywają równorzędne role, zaufany partner biznesowy może dostarczyć pewnych, sprawdzonych specjalistów, którzy staną na wysokości zadania – bez zbędnej zwłoki czy wątpliwości.

Budowa technologicznej przewagi poprzez pozyskanie odpowiednich kompetencji nie musi wiązać się ze żmudnym i kosztownym procesem rekrutacji. Zamiast wikłać się w obowiązki związane z utrzymywaniem stałego zespołu developerów, firmy mogą zdecydować się na outsourcing IT. To strategia, która gwarantuje pełną kontrolę nad zatrudnieniem, zapewnia natychmiastowy dostęp do wymaganych umiejętności oraz oferuje pełną skalowalność. Przy doborze partnera warto zwrócić uwagę na szeroki wachlarz specjalistów, którymi ten dysponuje oraz na biznesowe doświadczenie i profesjonalizm, gwarantujące pełne zrozumienie potrzeb organizacji podczas całej współpracy.

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze