Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 11-14 sierpnia.
PCF Group: Po zakończeniu budowy księgi popytu na akcje zwykłe na okaziciela serii H ustalił, że spółka złoży inwestorom oferty objęcia obejmujące łącznie 6,67 mln akcji serii H, a oferta zostanie przeprowadzona w ramach subskrypcji prywatnej, podała spółka. Cena emisyjna akcji serii H wyniesie 3 zł za sztukę i będzie jednakowa dla wszystkich inwestorów.
PCF Group: Zarząd podjął uchwałę w sprawie emisji 6 670 000 akcji serii H w ramach docelowego podwyższenia kapitału zakładowego, podała spółka. Emisja nastąpi w trybie subskrypcji prywatnej przeprowadzanej w drodze oferty publicznej w Polsce po cenie 3 zł za sztukę, podano w uchwale emisyjnej.
Bloober Team: Zawarł umowę licencyjno-dystrybucyjną z hiszpańską spółką Meridiem Games na wyprodukowanie pudełkowej wersji oraz dystrybucję gry „I Hate This Place” pod marką Bloober Team – Broken Mirror Games na platformach PlayStation 5 oraz Nintendo Switch na terytorium Europy, Afryki, Bliskiego Wschodu i Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej przez Meridiem Games, podała spółka.
Play2Chill: Planuje zaprezentować plany rozwojowe na najbliższe lata na przełomie 2025/2026 roku, poinformował prezes Tomasz Róziecki. Spółka patrzy optymistycznie na drugą połowę 2025 roku.
The Farm 51: Odnotował 0,15 mln zł jednostkowego zysku netto w II kw. 2025 roku wobec 0,71 mln zysku zł rok wcześniej, podała spółka.
Gamivo: Odnotowało 0,99 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2025 r. wobec 0,94 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Forever Entertainment: Odnotował 2,43 mln zł jednostkowego zysku netto w II kw. 2025 wobec 3,05 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
7Levels: Spółka wypracowała w II kw. br. 834 tys. zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 54,16% r/r oraz osiągnęła zysk netto w wysokości 175 tys. zł wobec straty 480 tys. zł w analogicznym kwartale ubiegłego roku.
Madnetic Games: Produkcja „30 Days On Ship” weszła „w fazę intensywnego poliszowania”, poinformował prezes Adrian Jabłonka. „Dzięki wcześniejszym pracom udało się rozwiązać kluczowe problemy techniczne, co pozwala zespołowi w większości skupić się na pełnej wersji gry. Jednocześnie finalizujemy przygotowania do wersji demonstracyjnej i planowanych dalszych testów, które pozwolą zaprezentować graczom dopracowany fragment rozgrywki” – napisał prezes w piśmie załączonym do raportu kwartalnego.
GameHunters: W II kwartale br. spółka zakończyła prace (ukończenie gry, playtesty, uzyskanie certyfikacji) nad przygotowaniem wersji „Gunsmith Simulator” na konsole. „Premiera 'Gunsmitha’ na konsolach wnioskując po zainteresowaniu graczy powinna przynieść skutek podobny do pierwotnego wydania tytułu. Wydania gry spodziewa się we wrześniu” – napisał prezes Krzysztof Pławski w liście do akcjonariuszy i inwestorów.
Plot Twist: W II kw. br. spółka wypracowała 34 528,73 zł przychodów netto ze sprzedaży i zrównanych z nimi oraz poniosła koszty operacyjne w wysokości 473 638,51 zł. Rząd wielkości przychodów operacyjnych w stosunku do analogicznego kwartału 2024 r. jest większy o ponad 35%.
Road Studio: Spółka odnotowała 311,56 tys. zł jednostkowej straty netto w II kw. 2025 r. wobec 138,04 tys. zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 246,62 tys. zł wobec 119,56 tys. zł.
Klabater: Przychody ze sprzedaży produkcji własnych zmniejszyły się o 38% r/r do 176 981 zł w II kw. 2025 r. W segmencie portingu odnotowano spadek o 34% do 347 920 zł, natomiast w segmencie publishingu przychody zmniejszyły się o 54% do 73 935 zł. Główną przyczyną spadku przychodów w każdym z segmentów był brak premier nowych gier w raportowanym kwartale oraz stopniowy spadek sprzedaży starszych tytułów, co jest naturalnym efektem ich cyklu życia na poszczególnych platformach.
Intermarum: Sprzedaż gry „Passion Rift”, której premiera odbyła się 1 sierpnia 2025 r. prezentuje się następująco: 18 tys. zarejestrowanych graczy; ok. 25 tys. USD skumulowanego przychodu z gry.
Baked Games: Tworzy jedną dużą grę, tj. „Alaska Gold Fever”, przeznaczoną na komputery PC oraz na platformy konsolowe, takie jak Nintendo Switch, PlayStation czy Xbox. Gra należy do gatunku symulator/survival, a spółka używa w jej przypadku rozwiązań AI stosowanych podczas tworzenia NPC-ów.

Bloober Team: Tegoroczna edycja targów Gamescom będzie dla spółki największą w historii studia. W dniach 20-24 sierpnia spółka zaprezentuje swoje tytuły aż na czterech stoiskach – trzech w strefie dla graczy oraz jednym w części B2B. Będą to dwie autorskie ekspozycje oraz obecność na stoiskach partnerów technologicznych: Alienware i Microsoft To okazja do zaprezentowania nadchodzącego survival horroru „Cronos: The New Dawn”, którego światowa premiera odbędzie się 5 września, a także kulminacja strategicznych działań marki Broken Mirror Games — z kluczowym tytułem w portfolio, I Hate This Place. „’Cronos: The New Dawn’ to dla nas projekt o szczególnym znaczeniu. Po raz pierwszy budujemy od podstaw survival horror, z własną mitologią i unikalnym stylem narracyjnym, który wychodzi poza klasyczne ramy horroru. Osadziliśmy grę w alternatywnej wersji Polski – zderzamy lokalne kody kulturowe z globalną estetyką, by zbudować uniwersum, które jest świeże i angażujące. Już wcześniej udostępniliśmy tytuł wybranym recenzentom i partnerom branżowym – reakcje były naprawdę budujące, jednak to tegoroczny Gamescom będzie pierwszym momentem, kiedy bezpośrednio skonfrontujemy nasze ambicje z opinią szerokiej publiczności – i właśnie to czyni to wydarzenie tak ważnym dla całego zespołu” – powiedział Piotr Babieno, prezes Bloober Team. Gry Bloober Team pojawią się także na dwóch stoiskach partnerów technologicznych: Microsoft oraz Alienware, co dodatkowo zwiększy widoczność firmy wśród globalnej publiczności. Natomiast na stoisku B2B w ramach marki Broken Mirror Games zaprezentowane zostaną dwa tytuły. Pierwszym z nich będzie „I Hate This Place”, powstające we współpracy ze Skybound Entertainment – izometryczny survival-horror oparty na komiksie Kyle’a Starksa i Artyoma Topilina. Gra łączy eksplorację, crafting, walkę oraz dynamiczny cykl dnia i nocy z wyrazistą estetyką komiksu lat 80. Drugim projektem jest tytuł, który podczas targów zostanie zaprezentowany wyłącznie wybranym partnerom. Na razie pozostaje owiany tajemnicą, jednak wkrótce spółka planuje ujawnić więcej szczegółów niebawem. „Dziś myślimy o Gamescomie nie jako o pojedynczym evencie, ale jako o punkcie kulminacyjnym strategii komunikacyjnej i wydawniczej. Każda z prezentowanych tam gier to część szerszego planu rozwoju studia i budowy trwałej wartości marki” – podsumował Babieno.
Bloober Team: Udostępnił nowy, przedpremierowy zwiastun „Cronos: The New Dawn”.
Creepy Jar: Playtesty „StarRupture” zgromadziły ponad 158 tys. graczy, którzy spędzali w grze średnio 4.5h. Testowy build zebrał 91% pozytywów, peak graczy przekroczył 6,7 tys.
Creepy Jar: Wishlista „StarRupture” przekroczyła 500 tys. Liczba followers na Steam to obecnie 49 tys.
Electronic Arts: Ruszyla największa otwarta beta „Battlefield 6”, która będzie dostępna 14–17 sierpnia.
Cherrypick Games: Gra „Quartermaster” w najbliższych miesiącach będzie prezentowana na branżowych wydarzeniach, a na przełomie III i IV kwartału planujemy udostępnić globalne demo. Następnie studio będzie publikować kolejne grywalne fragmenty, aby wprowadzić graczy w świat rozgrywki, zbudować silną społeczność wokół marki, zaprezentować najwyższą jakość produkcji oraz w pełni pokazać potencjał tytułu, poinformował prezes Marcin Kwaśnica.
Vivid Games: „Umowa pożyczki z Gemini zapewnia nam nie tylko finansową stabilność, ale i przyspiesza realizację naszych ambitnych planów. Jest też dowodem zaufania Funduszu do wizji na przyszłość spółki. Wyznacza przy tym konkretne cele – zgodne z naszą strategią – i daje przestrzeń do dalszej ekspansji. Po analizie dotychczasowych testów 'Real Boxing 3′ wiemy, w jakim kierunku powinniśmy iść i nasza pewność odniesienia sukcesu komercyjnego jest wysoka. Jeszcze w tym miesiącu zaprezentuję nową wersję gry na GamesCom w Kolonii. Równolegle rozwijamy kluczowe partnerstwa w regionie MENA, gdzie widzimy ogromny potencjał wzrostu i silną obecność spółki w nadchodzących latach. Drugie półrocze zapowiada się intensywnie – i dokładnie tego chcemy. Jesteśmy gotowi, by wykorzystać każdy miesiąc na budowanie globalnego brandu i firmy, która będzie odważnie konkurować na międzynarodowych rynkach. Na sukces, który nadchodzi, pracowaliśmy konsekwentnie przez ostatnie lata – i teraz jesteśmy gotowi go dostarczyć” – powiedział prezes Piotr Gamracy.
One More Level: Gra „Ghostrunner 2” jest już rentowna, co stwarza przestrzeń dla rozpoznania tantiem z jej komercjalizacji w najbliższych kwartałach. Konserwatywnie jednak zakładamy, że istotny wzrost przychodów nastąpi dopiero po premierze kolejnej gry, która powinna się odbyć w 2026 r., powiedział „Parkietowi” prezes studia Szymon Bryła.
Madmind: Głównym źródłem przychodów spółki w II kwartale 2025r. pozostały gry „Nymphomaniac: Sex Addict”, której sprzedaż cały czas utrzymuje się na stabilnym poziomie, oraz „Succubus” wraz z dodatkami (DLC), a także niezmiennie „Agony + Agony Unrated”, które nadal cieszą się dobra sprzedażą, pomimo opływu wielu lat od swoich premier. Sukcesem zakończyła się także zbiórka crowdfundingowa gry „Tormentor”, na platformie Indiegogo. Zgromadzona podczas zbiorki kwota została zaksięgowana na kontach spółki dopiero po raportowanym okresie i widoczna będzie w raporcie za III kwartał 2025 roku, podała spółka. Od początku roku 2025, spółka kładzie duży nacisk na marketing organiczny oraz rozwój social mediów powiązanych z Madmind Studio, a także rozwój własnego sklepu online, który zapewnia dodatkowe, stabilne zyski każdego miesiąca. Głównym projektem nad którym trwały prace w II kwartale 2025r. była gra Tormentor, której premierę spółka szacuje na IV kwartał 2025r. Dla wspierających zbiórkę crowdfundingowa graczy, udostępnione zostało demo gry, z feedback który udało się od nich pozyskać, pozwoli przygotować poprawione i wzbogacone o nowa zawartość demo gry, na zbliżającym się festiwalu dem, na platformie Steam.
ESL: W katowickim Spodku, w miejsce turnieju esportowego Intel Extreme Masters, który od lutego przyszłego roku będzie organizowany w Krakowie, od października 2026 r. będą rozgrywane finały cyklu ESL Pro League, podał organizator, ESL FACEIT Group.
President Studio: W I kwartale przeprowadziło premiery wersji konsolowych swojej największej dotychczas gry „Crime Scene Cleaner”. Premiery w II kwartale spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem przez społeczność graczy, o czym świadczą wysokie oceny na platformach Xbox oraz PlayStation. Przychód z wersji konsolowych stanowi i będzie stanowił istotny element struktury przyszłych przychodów spółki, podano w raporcie. „W II kwartale kontynuowaliśmy prace nad dotychczasowymi produkcjami oraz rozpoczęliśmy inwestowanie środków w rozwój nowego tytułu należącego do spółki. Gra ta nie została jeszcze ogłoszona – jej zapowiedz odbędzie się, gdy projekt osiągnie bardziej zaawansowany etap. Realizacja tego przedsięwzięcia wpisuje się w nasza strategie poszerzania portfolio, zwiększania bezpieczeństwa operacyjnego spółki oraz dywersyfikacji źródeł przychodów. Nowy projekt będzie należał do gatunku gier symulacyjnych. W dalszym ciągu rozwijamy nasze dotychczasowe projekty” – czytamy także. Szczególną uwagę poświęcą ukończeniu prac nad „Celestial Empire” w wersji Early Access. W II kwartale nie wstrzymywano prac nad rozwojem „Crime Scene Cleaner”. „Równolegle realizowaliśmy kilka zapowiedzianych aktualizacji, z których jedna została już udostępniona w dniu publikacji niniejszego raportu. Rozpoczęliśmy również wstępne prace nad pierwszym płatnym DLC do tej gry” – wskazał Karol Konieczko, prezes President Studio.
RedDeer.Games: Gra „Above Snakes” od studia Square Glade Games pojawi się na Nintendo Switch, PlayStation 4 & 5 i Xbox One & X|S w dniu 4 września.

Electronic Arts: EA Sports zaprezentowało nowe Ikony, które trafią do EA Sports FC 26. Na liście znajdują się tacy zawodnicy, jak np.: Zlatan Ibrahimović, Andrés Iniesta, Francesco Totti czy Oliver Kahn.
CI Games: „Lords of the Fallen II” będzie zaprezentowany podczas gamescom Opening Night Live, wynika z wpisu CEO na X.
Gaming Factory: Wraz ze studiem Quest Craft ogłaszają start zapisów do zamkniętych playtestów swojej nowej produkcji „Pizza Slice”. Testy rozpoczną się 26 sierpnia i potrwają do 16 września 2025 roku. Wydarzenie odbędzie się wyłącznie na platformie Steam i umożliwi graczom bezpłatne wypróbowanie fragmentu powstającej gry.
PlayWay: Wystartowało demo gry „30 days on ship”. Gra jest na 99 miejscu Global Wishlist Steam’a, ma 32 tys. followers’ów. Gra „My money grows on trees” pojawi się na Steam 21 sierpnia.

Turtle Beach: Przedstawia Atlas 200 – pierwszy w historii marki oficjalnie licencjonowany zestaw słuchawkowy dla PlayStation 5 i PlayStation 4 w cenie już od 59,99 euro.
Incuvo: Studio (część grupy kapitałowej People Can Fly, znane m.in. z „Green Hell VR” i „Bulletstorm VR” zapowiedziało premierę „Tracked Shoot to Survive” – wcześniej rozwijanego jako „Projekt Bison” na jesień br. na Meta Quest 3 i 3S. To VR-owy tytuł action-adventure dla jednego gracza, rozgrywający się w surowej, kanadyjskiej dziczy.
(ISBnews/ISBtech)