23 sierpnia startuje 2. edycja turnieju e-sportowego, który rozegrany zostanie w tym roku w 16 centrach handlowych NEPI Rockcastle na terenie całej Polski.
Ponad 3000 graczy będzie rywalizować w dwuetapowym turnieju Counter-Strike 2 oraz rozgrywkach w EA Sports FC 25. W tym roku turniej C2 2 odbędzie się w nowej formule – oprócz emocjonującej rywalizacji 1 na 1 podczas finału dodatkowo rywalizacja duetów. Wielki finał turnieju odbędzie się 29 listopada w Silesia City Center w Katowicach.
Już 23 sierpnia, w należącym do NEPI Rockcastle Centrum Handlowym Forum Gdańsk, rozpocznie się druga ogólnopolska edycja turniejów E-Sport Gaming Kings Tournaments Powered by Orange.
To pierwszy z cyklu turniejów eliminacyjnych łączących ze sobą współzawodnictwo w grze komputerowej Counter-Strike 2 i EA Sports FC 25, setki graczy, doborowych gości, w tym znanych influencerów i strefy gamingowe. Na przestrzeni najbliższych kliku miesięcy turnieje eliminacyjne odbywać się będą we wszystkich 16 centrach handlowych NEPI Rockcastle w Polsce, łącznie w 14 miastach. Wielki finał zaplanowano na 29 listopada br. Silesia City Center w Katowicach. W obu rozgrywkach będzie rywalizowało ponad 3000 graczy z całego kraju.
„Gaming stał się platformą nie tylko rozrywki, ale także rozwoju. Wiele współczesnych gier daje możliwość rozwijania umiejętności współpracy czy wreszcie eksperymentowania, co prowadzi do nauki cennych w prawdziwym życiu umiejętności. Wszystko oczywiście zależy od czasu spędzanego przed ekranem. Jak jednak dowodzą liczne badania naukowe nawet takie gry jak CS 2 pomagają ćwiczyć spostrzegawczość czy refleks, w grach zespołowych rozwijamy umiejętności interpersonalne, gry logiczne i strategiczne rozwijają pamięć – mówi Urszula Klimczak, performance coach NAVI.
„Zmieniają się tradycyjne funkcje centrów handlowych, nasze obiekty handlowe cały czas przechodzą transformację – z miejsc typowo zakupowych w wielofunkcyjne przestrzenie życia miejskiego. Dla wielu naszych klientów są miejscem spotkań z przyjaciółmi oraz angażujących wydarzeń. I to właśnie w odpowiedzi na ich potrzeby organizujemy mistrzostwa w popularnych grach Counter-Strike i EA Sport FC 25, które łączą miliony osób w różnym wieku z całego świata. Jednocześnie poprzez to wydarzenie chcemy zwrócić uwagę na fakt, że gaming, a szczególnie e-sport wpisał się już w kanon rozrywki i sportowej rywalizacji. E-sport jest już oficjalną dyscyplina olimpijską. Warto zatem mądrze wspierać i rozwijać tę pasję wśród młodych osób – podkreśla Dominik Piwek, Group Group Cluster & Corporate Marketing Manager NEPI Rockcastle.
Turnieje Country Strike 2 i EA Sport FC 25
Od sierpnia do końca listopada w rozgrywkach zmierzą się gracze w Country Strike 2 oraz EA Sport FC 25. Łącznie ponad 3000 zawodników. Finał w CS 2 zostanie rozegrany pomiędzy najlepszymi graczami z całej Polski. Łączna pula nagród w turniejach wynosi ponad 80 000 zł. Do tego dochodzą nagrody rzeczowe od partnerów wydarzenia.
W minionym roku w wydarzeniu brało udział 1 700 graczy. Blisko 26 070 osób skorzystało z atrakcji w strefach chill&game. Transmisję z finału obejrzało 80,5 tys. widzów.
„Po ubiegłorocznym sukcesie turnieju zdecydowaliśmy o jego kontynuacji i poszerzeniu o dodatkowe działania. Rozbudowaliśmy część edukacyjną o dodatkowe panele z ekspertami na co dzień zgłębiającymi techniki gier komputerowych oraz różne wymiary e-sportu. W ramach paneli dyskusyjnych eksperci poruszą m.in. takie tematy jak: mądre granie, czyli jak ukierunkować dziecko na rozwój w sieci, współzawodnictwo w sporcie, e-sporcie, emocje w grach etc. – dodaje Dominik Piwek.
Poznaj techniki gry zawodowych graczy
Specjalną atrakcją będzie też INFLUENCER CHALLENGE – unikatowa rozgrywka w formule 1 na 1 z zaproszonymi na każdy z eventów gości takich jak: Paweł „SAJU” Pawełczak, Michał „MICHU” Müller czy Jakub „KUBIK” Kubiak. Organizatorzy rozgrywek są w trakcie potwierdzenia kolejnych gamerów, ich udział w wydarzeniu zostanie ogłoszony już wkrótce. Poza turniejem możliwością spotkania i zmierzenia się z influencerami, na uczestników czekać będą specjalne strefy: Retro Gaming (gry lat 80. i 90. na klasycznych konsolach), Strefa Konsol (nowoczesne konsole) oraz VR Zone (wirtualna rzeczywistość).
Partnerem tytularnym wydarzenia jest Orange Polska. Sponsorami stref są: ACTINA, IIYAMA, DIABLO CHAIRS oraz HATOR.