Netflix miał 26% udziału w polskim rynku streamingu online (SVOD) w II kw. br. (spadek o 6 pkt proc. r/r i 3 pkt proc. kw/kw); na drugim miejscu z 16% udziału utrzymał się Max (wcześniej HBOmax) – spadek o 1 pkt proc. kw/kw), wynika z danych firmy JustWatch.

„Netflix utrzymuje dominację z udziałem 26%, pomimo niewielkiego spadku w porównaniu z poprzednimi kwartałami. Max i Prime Video zajmują odpowiednio drugie i trzecie miejsce, z udziałami 16% i 15%. Disney+ i Apple TV+ […] – odpowiednio 14% i 11% – co utrzymuje ich w środku stawki. Player zdobył 6% udziału, pozostając najsilniejszym lokalnym serwisem w rankingu. Viaplay (3%) został oficjalnie wycofany z rynku z końcem czerwca 2025 r. Pozostali gracze (SkyShowtime i inne) zajmują łącznie 9% rynku” – czytamy w komunikacie.

Poland SVOD q2 2025 by JustWatch

Netflix odnotował spadek udziału z 32% do 26% (-6 pkt proc.), co odzwierciedla rosnącą konkurencję i większe zróżnicowanie rynku. Disney+ zwiększył swój udział z 12% do 14% (+2 pp), zyskując na popularności wśród polskich widzów. Prime Video zanotował wzrost o 2 punkty procentowe (z 13% do 15%). Player utrzymał stabilny udział – z 5% w zeszłym roku do 6% obecnie. Viaplay, który w II kw. 2024 miał 8%, zakończył działalność w Polsce w czerwcu 2025 r., podano także.

„Netflix pozostaje liderem w Polsce z 26% udziałem w rynku, pomimo 6-punktowego spadku r/r. Disney+ notuje najlepszy wynik kwartału – wzrost o +2 pp w porównaniu z I kw. 2025 Viaplay oficjalnie opuścił polski rynek 29 czerwca, kończąc II kw. z 3% udziałem. Apple TV+ i Player utrzymują stabilne pozycje jako najważniejsze platformy drugiego rzędu. Segment Inne rośnie i osiąga 5%, co może wskazywać na dalszą fragmentację rynku” – czytamy dalej.

Poland SVOD q2 2025 by JustWatch

Dane są częścią trwającej kampanii analizującej zainteresowanie użytkowników platformami SVOD na głównych rynkach na całym świecie. Dane rynkowe oparte są na aktywności użytkowników w serwisie JustWatch, który pomaga odnaleźć legalne źródła oglądania filmów i seriali. Odzwierciedlają one względne zainteresowanie poszczególnymi serwisami w Polsce. Wraz z rosnącą konkurencją między globalnymi gigantami a lokalnymi graczami, dane z II kwartału pokazują znaczące zmiany w zaangażowaniu użytkowników, lojalności wobec platform oraz wpływie niedawnych wycofań z rynku. Odejście Viaplay i utrzymanie pozycji przez Playera podkreślają, że Polska pozostaje jednym z najbardziej dynamicznych rynków streamingowych w Europie, podsumowano.

JustWatch podaje, że jest międzynarodowym przewodnikiem po streamingach, z którego korzysta ponad 40 mln użytkowników miesięcznie.

(ISBnews)

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze