Asana, wiodąca platforma do zarządzania pracą ułatwiająca współpracę ludzi i sztucznej inteligencji (AI), zaprezentowała Smart Workflow Gallery – zestaw predefiniowanych, zasilanych przez AI przepływów pracy, zaprojektowanych z myślą o wspieraniu organizacji we wdrażaniu AI w codzienne działania i zwiększaniu produktywności pracowników. Oparte na sprawdzonych praktykach setek globalnych firm, inteligentne przepływy pracy to gotowy schemat efektywnej współpracy ludzi i AI dla liderów biznesu oraz zespołów z obszarów marketingu, IT i działalności operacyjnej.
Smart Workflow Gallery to strategiczne uzupełnienie AI Studio Asany, które w podejściu „no-code” umożliwia zespołom budowanie i wdrażanie przepływów pracy opartych na AI. Teraz klienci mogą wybrać, czy chcą tworzyć własne przepływy pracy od podstaw, czy skorzystać z gotowych rozwiązań i rozpocząć pracę z AI natychmiast. Na przykład zespół kreatywny może w kilka minut wdrożyć przepływ, który wykorzystuje AI do przeglądu nowych zapytań, oceny kompletności briefów, zbierania dodatkowych informacji, sygnalizowania przeszkód i konfliktów, ustalania priorytetów zadań i nie tylko. Uwalnia to pracowników od żmudnej pracy, a jednocześnie daje im pełną kontrolę nad działaniem AI – mogą zmieniać konfigurację przepływu pracy w dowolnym momencie.
W przeciwieństwie do ogólnych agentów AI, inteligentne przepływy pracy Asany bazują na jej autorskim modelu danych Work Graph, który rejestruje pełną historię pracy w całej organizacji — kto, co, kiedy, jak i dlaczego wykonuje. Ta struktura zapewnia, że Asana AI działa z precyzją kontekstową i ma jasno określone granice dotyczące dostępu do danych, planowania działań, a następnie ich wykonania. Dzięki licznym możliwościom integracji Asany sztuczna inteligencja może nawet odwoływać się do danych i uruchamiać działania w systemach zewnętrznych.
Według badań Work Innovation Lab Asany ponad dwie trzecie organizacji nie radzi sobie z wykorzystaniem AI poza pojedynczymi procesami w pracy, a ponad połowa czasu pracowników intelektualnych jest marnowana na zadania o niewielkiej wartości. Tymczasem firmy, które integrują AI z przepływami pracy i zachęcają pracowników do jej powszechnego stosowania, mają o 43% większe szanse na wzrost przychodów i o 40% większe szanse na wzrost produktywności.
AI ma ogromny potencjał, by radykalnie zwiększyć produktywność pracowników, ale większość przedsiębiorstw ma trudności z wyjściem poza jednostkowe wdrożenia na poziomie pojedynczych zadań. Firmy oczekują od pracowników samodzielnego radzenia sobie z wdrażaniem AI, bez jasnego planu działania. Poprzez wprowadzenie AI do przewidywalnych przepływów pracy z jasno zdefiniowanymi funkcjami i odpowiednim nadzorem, umożliwiamy skuteczną koordynację pracy ludzi i AI na dużą skalę, co pozwoli małym zespołom działać z siłą dużych organizacji — powiedział Dustin Moskovitz, CEO i współzałożyciel Asany.
Smart Workflow Gallery oraz gotowe przepływy pracy zostaną udostępnione etapami – od maja do lipca 2025 roku. W pierwszej kolejności dostępne będą wersje dla:
- IT: onboarding nowych pracowników, obsługa zgłoszeń, planowanie agile;
- Marketingu: kalendarz publikacji, zarządzanie kampaniami, zapytania kreatywne;
- Działań operacyjnych: planowanie strategiczne, przyjmowanie pracy, zarządzanie celami.
Kolejne przepływy pracy będą rozwijane w odpowiedzi na potrzeby klientów.
Grupa Viessmann, lider w zakresie systemów grzewczych i odnawialnych źródeł energii, zatrudniający 13 000 pracowników w 74 krajach, wykorzystuje Asanę do koordynacji złożonych projektów globalnych i transformacji cyfrowej.
Nowe rozwiązania AI Asany, płynnie integrując sztuczną inteligencję z codzienną pracą, sprawiają, że zespół przechodzi transformację. To zintegrowane podejście zwiększa produktywność, usprawnia koordynację i pomaga nam skutecznie ustalać priorytety, znacząco przyspieszając nasze działania w całej organizacji — podsumował Alexander Pöllmann, dyrektor IT i Cyfryzacji w Viessmann.
Organizacje, które odniosą sukces we wdrażaniu AI, to te, które dostrzegą i zapewnią odpowiednią równowagę między pracą wykonywaną przez ludzi, a pracą wykonywaną przez sztuczną inteligencję. Aby wspierać takie strategiczne podejście, organizacje potrzebują narzędzi, które rozumieją kontekst ich działalności i eliminują złożoność związaną często z wdrażaniem AI. Tam, gdzie AI staje się naturalnym przedłużeniem codziennej pracy zespołów, pojawia się realny wzrost wydajności i konkretne wyniki biznesowe — powiedziała Nancy Gohring, starsza dyrektor ds. badań w zakresie AI w IDC.