Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom, w rozmowie z ISBtech o planach rozwojowych w 2025.
Jakie są Wasze plany biznesowe w 2025 roku?
Przygotowujemy się do kolejnej transakcji przejęcia, którą planujemy zrealizować w 2025 r. Dzięki rosnącym przepływom pieniężnym oraz niskiemu poziomowi zadłużenia, na realizację tego celu możemy przeznaczyć ok. 500 mln zł finansowane ze środków własnych oraz kredytów bankowych. Nasze doświadczenie o obszarze fuzji i przejęć poparte przejęciem globalnej spółki MailerLite otwiera nam szerokie możliwości dotarcia do dużych międzynarodowych biznesów.
W czym upatrujecie szansę na rozwój nadchodzącym roku?
W bieżącym roku możemy pochwalić się zdrowym, dynamicznym wzrostem organicznym na poziomie ok. 30% opartym o pozyskiwanie nowych klientów oraz skuteczną dosprzedaż usług. Pomimo rosnącej skali działalności, widzimy duży potencjał do utrzymania wysokiego tempa wzrostu w kolejnych latach. Warto podkreślić doskonałe perspektywy rozwoju technologii RCS, która w tym roku przebojem weszła na rynek komunikacji elektronicznej otwierając przed nami szanse na dodatkowe marże i poszerzając nasze portfolio produktowe o kolejny kanał komunikacji.
Według prognoz, globalny rynek RCS może w najbliższych latach wzrosnąć blisko dziesięciokrotnie, osiągając wartość 2,8 mld USD. Jednocześnie inwestujemy znaczące środki w rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji (AI), co powinno przełożyć się na jeszcze większą skuteczność naszych usług oraz ich atrakcyjność dla klientów.
Jakie są największe wyzwania dla branży, w której działacie?
Prowadzimy biznes od ponad 20 lat i w tym czasie doświadczyliśmy wielu wyzwań, takich jak kryzysy gospodarcze, światowa pandemia czy też niepokoje społeczne wynikające z napiętej sytuacji geopolitycznej. Te wydarzenia pokazały, że nasza firma jest odporna na zawirowania dzięki wielopoziomowej dywersyfikacji działalności. Warto przypomnieć, że aktualnie świadczymy usługi dla ponad 90 tysięcy klientów na 180 rynkach. Dla mniejszych graczy na rynku wyzwaniem może być rosnąca konkurencja oraz bariera w postaci innowacyjnych rozwiązań.