W dniach 5–7 listopada odbyła się czwarta edycja targów 2025 K-Content Expo. Po raz pierwszy miała miejsce w Warszawie. 32 koreańskie firmy przeprowadziły łącznie 402 spotkania biznesowe z 70 przedsiębiorstwami z Europy Środkowej i Wschodniej, przyczyniając się do zawarcia umów o łącznej wartości około 43,7 mld wonów południowokoreańskich (29,97 mln dolarów). Otwarte 6 listopada Centrum Biznesowe KOCCA w Polsce stworzyło nowy fundament współpracy między Koreą a Polską. Wydarzenie objęło zarówno część biznesową, jak i program skierowany do szerokiej publiczności – z występami muzycznymi z gwiazd K-pop i K-drama.

Minister Kultury, Sportu i Turystyki Republiki Korei CHAE Hwi-young oraz p.o. prezesa Korea Creative Content Agency (KOCCA) YOO Hyun-seok pomyślnie zakończyli trzydniowe wydarzenie 2025 K-Content Expo in Poland, które odbyło się w dniach 5–7 listopada w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

K-Content Expo to wyjątkowa inicjatywa biznesowa, która wspiera koreańskie firmy tworzące własne treści na rynki zagraniczne. Jej warszawska odsłona edycja potwierdziła rosnący potencjał wymiany kulturalnej oraz siłę koreańskiej fali Hallyu, która zbliża Koreę i Polskę poprzez sztukę, technologię i content kreatywny.

W wydarzeniu wzięły udział 32 koreańskie i 70 europejskich firm, które w trakcie 402 spotkań biznesowych zawarły kontrakty i porozumienia o łącznej wartości 29,97 mln USD (ok. 43,7 mld KRW). Wśród uczestników znalazły się czołowe koreańskie przedsiębiorstwa z sektora kreatywnego, m.in. 257 Studios, OCON, Webzen, Emotionwave, CJ ENM oraz KBS Media, prowadzące rozmowy zarówno online, jak i offline z partnerami z Polski i innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej, a także Wielkiej Brytanii, Niemiec, Szwecji.

Efektem konsultacji było podpisanie 10 listów intencyjnych (MOU) pomiędzy koreańskimi firmami – takimi jak Dreamcomeus, I-Form, Character Link, Fabulous i PH ENM – a lokalnymi przedsiębiorstwami w zakresie współpracy nad eksportem treści cyfrowych.

W celu zacieśnienia relacji pomiędzy przedstawicielami branży kreatywnej z Polski i Europy KOCCA zorganizowała sesje B2B, ceremonię otwarcia Centrum Biznesowego KOCCA w Polsce oraz przyjęcie networkingowe. Część skierowaną do szerokiej publiczności uzupełnił koncert K-Drama OST z udziałem piosenkarzy takich jak K.will i Kim Juwang oraz aktora Shin Seungho. Wydarzenie spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem fanów koreańskiej kultury.

Wzmocnienie lokalnej współpracy i wejście na rynek europejski dzięki udziałowi polskich firm i wsparciu ubezpieczeniowemu

W wydarzeniu wzięły również udział czołowe polskie firmy, m.in. CDA, CD Projekt Red, Media 4 Fun i NAMANE, co przełożyło się na zwiększenie oczekiwań wobec dalszej współpracy gospodarczej między Koreą a Polską. Oprócz otwartej rekrutacji uczestników, KOCCA zaprosiła także na wydarzenie lokalnie rekomendowanych partnerów biznesowych, realizując je w formule hybrydowej – zarówno online, jak i offline.

KOCCA nawiązała współpracę z Korea Trade Insurance Corporation (prezes JANG Youngjin), aby umożliwić koreańskim firmom z branży kreatywnej korzystanie z krótkoterminowych ubezpieczeń eksportowych w ramach planu grupowego. Rozwiązanie to ma na celu ograniczenie ryzyka niewypłacalności w kontraktach eksportowych. Po zakończeniu wydarzenia agencja planuje nadal wspierać koreańskie przedsiębiorstwa, m.in. poprzez udostępnianie informacji kredytowych o lokalnych partnerach, co ułatwi przekształcanie konsultacji w rzeczywiste umowy handlowe.

Ta edycja K-Content Expo była ważnym krokiem w budowaniu realnych możliwości współpracy z europejskimi firmami z branży kreatywnej, w tym z Polską – największym rynkiem Europy Środkowo-Wschodniej. Otwarcie naszego Centrum Biznesowego w Warszawie umacnia relacje z lokalnymi instytucjami i firmami oraz pozwala skuteczniej wspierać koreańskie przedsiębiorstwa w wejściu na polski rynek – podkreśla EUM Yoonsang, dyrektor działu eksportu treści w KOCCA.

Po Rijadzie, Shenzhen i Stambule, Warszawa stała się kolejnym przystankiem globalnej ekspansji KOCCA. Agencja zapowiada, że niezmiennie będzie aktywnie wspierać koreańskie firmy kreatywne w ekspansji zagranicznej, ze szczególnym uwzględnieniem rynków wschodzących o dużym potencjale wzrostu.

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze