Wonderful, firma tworząca platformę agentów AI dla przedsiębiorstw, ogłosiła wczoraj rundę finansowania serii A o wartości 100 mln dolarów, prowadzoną przez Index Ventures, z udziałem Insight Partners i IVP, a także dotychczasowych inwestorów Bessemer i Vine Ventures. Firma łączy potężną platformę AI z najlepszym w tej klasie wdrożeniem, aby dostarczać agentów dla korporacji, obsługujących klientów za pośrednictwem głosu, czatu i poczty elektronicznej, na każdym rynku i w każdym języku. Zaledwie cztery miesiące po ogłoszeniu rundy seed (zalążkowej) o wartości 34 mln dolarów, obecny etap finansowania jest świadectwem efektywnego podejścia Wonderful do promowania wdrożeń agentów AI na dużą skalę w przedsiębiorstwach, dla których istotna jest obsługa klientów.

Potencjał agentów AI jest bezdyskusyjny, ale wdrożenie go w praktyce, a co najważniejsze, w produkcji, stanowi ogromne wyzwanie. Wymaga to połączenia najlepszej w swojej klasie technologii z bezbłędną realizacją u klientów. Takie podejście stosujemy w Wonderful w Polsce oraz w Środkowej i Południowej Europie i to właśnie ono przyczyniło się do przyspieszenia wdrażania naszych rozwiązań na różnych rynkach w ciągu ostatnich kilku miesięcy – mówi Bar Winkler, CEO i współzałożyciel Wonderful.

Założone na początku 2025 roku Wonderful rozwija się w szybkim tempie. Firma notuje silną dynamikę wzrostu: popytu ze strony klientów, ekspansji na nowe rynki oraz rozszerzenia działalności o nowe zastosowania. Od ostatniej rundy finansowania Wonderful poszerzyła dostępność swojej platformy o nowe kraje, w tym Polskę. Jej agenci AI są zaadoptowani do zapewnienia biegłości na poziomie ludzkim w języku polskim, a także przystosowani do konkretnej dziedziny i zastosowań u docelowego klienta. Wiele polskich przedsiębiorstw rozwija się w zakresie transformacji cyfrowej, jednak skalowanie operacji związanych z obsługą klientów pozostaje nadal wyzwaniem.

Na naszych oczach dokonuje się kolejna rewolucja technologiczna, wkraczamy w erę autonomicznych agentów AI zaprojektowanych tak, aby wzmocnić pozycję ludzi w biznesie. W świecie, w którym potencjał sztucznej inteligencji jest ogromny, ale wyzwania związane z jej wdrożeniem są równie znaczące, firma Wonderful wchodzi na rynek polski z jasnym przesłaniem: inwestujcie w lokalne wdrożenie i wiedzę specjalistyczną oraz praktyczną współpracę z każdym klientem, umożliwiając mu wykorzystanie potencjału sztucznej inteligencji, która mówi po polsku. Z całym bogactwem języka i dziedzictwem kulturowym. Nasza platforma dla przedsiębiorstw pozwoli zrealizować tę wizję polskim firmom – mówi Marcin Motel, General Manager Poland, Wonderful.

W pełni zintegrowani z systemami wewnętrznymi agenci AI, obsługiwani przez platformę Wonderful, zarządzają już codziennie dziesiątkami tysięcy złożonych interakcji – od rozwiązywania sporów dotyczących rozliczeń, przez aktualizację danych konta, po diagnozowanie problemów i umawianie spotkań. Dzięki wskaźnikowi rozwiązywalności przekraczającemu 80 proc. większość problemów jest rozwiązywana bez udziału człowieka.

Wonderful przeszło od koncepcji do skali globalnej w mniej niż rok, co jest niezwykłym osiągnięciem pod każdym względem. Firma udowadnia, że przedsiębiorstwa nie chcą tylko generycznych agentów AI, ale takich, którzy działają na każdym rynku i w każdym języku. Tak jasno postawiony cel w połączeniu z efektywnością zespołu sprawia, że Wonderful tak szybko osiąga sukces – przyznaje Hannah Seal, partnerka Index Ventures, która wraz Juriaanem Duizendstraalem kierowała rundą finansowania.

Wonderful już teraz pokazuje, co oznacza budowanie trwałego globalnego biznesu. Wdrożenie tej technologii w różnych branżach przekonuje, jak cenni mogą być agenci biegli w kwestiach kulturowych. Jest to firma, która ma potencjał, aby zmienić sposób, w jaki przedsiębiorstwa komunikują się z klientami na całym świecie – dodaje Jeff Horing, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Insight Partners.

Chociaż pierwsze wdrożenia Wonderful koncentrowały się na obsłudze klienta, rozwiązanie to szybko rozprzestrzenia się na nowe obszary. Przedsiębiorstwa eksperymentują z nowymi funkcjami, takimi jak szkolenia pracowników, wsparcie sprzedaży, weryfikacja zgodności z przepisami, wewnętrzne wsparcie IT i wdrażanie nowych pracowników. Elastyczne podejście firmy do głębokiej integracji z systemami przedsiębiorstw i dostosowywania do potrzeb poszczególnych krajów – przy wsparciu dedykowanych zespołów wdrożeniowych w terenie – pozwala klientom rozszerzyć zakres funkcji agentów na dodatkowe obszary działalności, bez konieczności wykonywania dodatkowej pracy.

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze