Teresa Olszewska, SD Worx
epoint

Teresa Olszewska, dyrektor zarządzająca SD Worx SAP Solutions, w rozmowie z ISBtech o rynku usług SAP.

Gavdi Polska przez lata wypracowało rozpoznawalną markę na polskim rynku usług SAP. Jakie możliwości otwierają się przed firmą, jej zespołem oraz dotychczasowymi klientami firmy po jej wejściu w struktury międzynarodowej firmy jaką jest SD Worx?

Faktycznie, przez kilkanaście lat działalności w Polsce zbudowaliśmy markę Gavdi – firmy dostarczającej rozwiązania dla HR oparte o technologię SAP w swój unikalny sposób – tak, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania Klientów. Od początku naszą ambicją było oferować Klientom to co najnowsze i najnowocześniejsze w ofercie SAP, a dodatkowo wzbogacać to o nasze własne rozwiązania. Jeśli firma SAP wprowadzała do oferty nowy produkt to najczęściej właśnie my byliśmy pierwszym partnerem, który skutecznie wprowadził go na rynek. Tak było z rozwiązaniem SAP SuccessFactors – zrealizowaliśmy pierwsze wdrożenie w Polsce w 2013 roku, podobnie pierwsze wdrożenie SuccessFactors EC Payroll (płace w chmurze) – zrealizowaliśmy je w 2018 roku dla firmy Nexteer Automotive i był to pierwszy taki projekt nie tylko w Polsce, ale w Europie Środkowo- Wschodniej.

Obecnie jesteśmy w trakcie startu produkcyjnego pierwszego w Polsce projektu wykorzystującego rozwiązanie SAP HCM for S/4 HANA Private Cloud Edition.  Dziś, po wejściu w międzynarodowe struktury SD Worx, jako SD Worx SAP Solutions, możemy jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła. Już teraz, po niespełna kilku miesiącach po akwizycji widzimy, że nasze produkty, które są wysoko oceniane w Polsce, spotykają się z zainteresowaniem Klientów z innych europejskich rynków i to nas bardzo cieszy. W wielu przypadkach to, co wypracowaliśmy na bazie doświadczenia z polskimi firmami, okazuje się uniwersalną praktyką i możemy to proponować także w innych krajach. To jest wielka satysfakcja oraz nowe możliwości dla nas jako firmy i wszystkich osób, które pracują na rzecz rozwoju naszych produktów.

Niemniej obsługa naszych dotychczasowych Klientów czyli firm prowadzących działalność w Polsce lub posiadających tutaj centralę pozostaje dla nas kluczowa, ale jako członek grupy SD Worx możemy teraz zaoferować klientom nowe usługi, takie jak wdrożenie rozwiązań w obszarze kadrowo-płacowym dla zagranicznych oddziałów polskich firm. Wcześniej w takich scenariuszach, szczególnie w obszarze płac, potrzebowaliśmy znaleźć zewnętrznego partnera w danym kraju.

Czy lokalny rynek usług SAP dla biznesu jest dojrzały czy też jest jeszcze wiele obszarów, które nie zostały jeszcze zagospodarowane?

Myślę, że mówienie o dojrzałym rynku jest w dzisiejszych czasach nieaktualne. Rynek
zmienia się cały czas, ponieważ świat i potrzeby ludzi się zmieniają. W naszym obszarze –
czyli usług dla branży HR – cały czas ewoluują potrzeby pracowników i firm, które ich
zatrudniają. SAP jako producent rozwiązania z najwyższej półki dla HR jest na bieżąco z
potrzebami rynku, a często wręcz wyznacza kierunek oferując Klientom nowe opcje i
rozwiązania odpowiadające na dopiero co pojawiające się trendy.

Jeśli Klient wybiera dla HR rozwiązanie SAP i łączy je z naszymi produktami, to nie musi martwić się o efektywność procesów czy zmiany prawne dotyczące czasu pracy, wynagrodzeń lub podatków. Jesteśmy w stanie zapewnić obsługę wszelkich procesów i potrzeb w zakresie HR: od wsparcia rekrutacji, przez onboarding, administrację kadrową, czas pracy, budżetowanie, naliczanie wynagrodzeń, po obsługę zarządzania kompetencjami, szkoleniami, sukcesją i rozwojem. Wszystko to może dziać się całkowicie cyfrowo, bez użycia papierowych dokumentów – nazywamy to Paperless HR – z wykorzystaniem komputera czy smartfona, włączając w to również zastosowanie kwalifikowanych podpisów elektronicznych od różnych dostawców.

W jakich aspektach nowoczesnego biznesu (e-commerce, transport i logistyka, usługi) rozwiązania SAP HR mogą wspierać biznes?

Rozwiązania SAP dla HR, dzięki swojej uniwersalności i łatwości w adaptowaniu do nowych narzędzi, wspierają Klientów we wszystkich branżach. Jest to na tyle dojrzałe i kompleksowe rozwiązanie, że może być stosowane od bankowości i finansów przez transport, retail, branżę farmaceutyczną, FMCG, handel, firmy usługowe, produkcyjne po uczelnie, firmy energetyczne, wydobywcze czy motoryzacyjne. W każdej firmie są ludzie, a to oznacza, że potrzebny jest system do sprawnej obsługi procesów HR, naliczania wynagrodzeń, analizy danych HR, planowania i budżetowania, zarządzania czasem pracy, procesowania i archiwizacji dokumentów pracowniczych.

Co dziś SAP HR jest w stanie zaoferować biznesowi, aby stał się bardziej konkurencyjny i gotowy do skutecznej działalności na międzynarodowych rynkach?

Rozwiązania SAP przekładają się na poprawę doświadczenia pracownika. To nowoczesny sposób obsługi wszelkich spraw związanych z funkcjonowaniem talentów w firmie, zwiększenie roli pracowników i szeroki wachlarz narzędzi rozwojowych. Drugi aspekt to optymalizacja procesów biznesowych czyli uproszenie, automatyzacja, wyższa efektywność dzięki zastosowaniu samoobsługi pracowniczej i menedżerskiej, sprawne procesy rekrutacyjne, efektywny onboarding oraz wsparcie rozwoju pracownika w zgodzie ze strategią firmy. To wszystko usprawnia działanie firmy i umożliwia większe skupienie na rozwoju biznesu. Duże znaczenie mają też aspekty technologiczne, bo SAP przekłada się na większe bezpieczeństwo, skalowalność, a dzięki otwartości na produkty partnerskie i możliwości rozbudowy, również elastyczność i łatwość integracji z SAP Business Technology Platform i SAP BTP Integration Suite. Umożliwia to, szczególnie dyrektorom IT, większy komfort działania zarówno w projektach krótko- jak i długoterminowych.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments