„Co ma znaczenie?” To pytanie, które stawiamy na pierwszym miejscu w świecie pełnym trendów, sygnałów zmian i technologii. To pytanie jest kluczem do tworzenia organizacji, które nie tylko przynoszą zyski, ale również rozwiązują ważne problemy i tworzą wartości — dla swojego otoczenia, dla społeczeństwa, dla planety. O koncepcji odpowiedzialnego przywództwa i roli kompetencji przyszłości porozmawiamy 18 października podczas 7. edycji konferencji Masters&Robots w Warszawie. Wystąpią m.in. Scott Galloway, Monica Parker, Fabienne Goux-Baudiment, Jan Rosenow i Aubrey de Grey.
Czym jest odpowiedzialne przywództwo?
Świadomość, że wkrótce Ziemi może nie być lub nie dla wszystkich wystarczy na niej miejsca, powinna zmienić dotychczasowe myślenie, że natura jest czymś odrębnym od biznesu. – mówi Fabienne Goux-Baudiment, jedna z czołowych futurystek na świecie, autorka idei planetyzacji, którą zobaczymy na Masters&Robots.
Odpowiedzialne przywództwo to podejście, w którym liderzy równie mocny nacisk jak na generowanie zysków kładą na tworzenie wartości dla społeczeństwa i planety. To efekt ewolucji sposobu myślenia o roli przedsiębiorstw i liderów w społeczeństwie, a także akceptacji faktu, że sukces biznesowy i tworzenie pozytywnego wpływu na otoczenie nie wykluczają się nawzajem.
Przywództwo oparte na wartościach to obecnie kluczowy czynnik budowy zaufania, który jest niezbędny do przyciągania inwestorów, klientów i kontrahentów. Inwestując w startupy, kierujemy się nie tylko zyskiem, ale także tym, jakie wartości reprezentuje firma i jej założyciele. Odpowiedzialne przywództwo jest również źródłem innowacji. Właśnie takie spółki wspieramy w naszym programie. W tym roku, finaliści VII edycji Incredibles zostali zaproszeni na scenę Masters&Robots, aby dawać przykład i inspirować. – podkreśla Sebastian Kulczyk, twórca programu InCredibles, wieloletniego partnera konferencji Masters and Robots.
Nowocześni liderzy wykorzystują potencjał technologii do rozwiązywania skomplikowanych problemów społeczeństwa, takich jak zdrowie publiczne, edukacja czy rozwijanie zrównoważonych organizacji. Ciekawym przykładem jest startup Plan Be Eco, który stworzył narzędzie do raportowania śladu węglowego i pomaga organizacjom realizować cele zrównoważonego rozwoju, czy Rebread zajmujący się ratowaniem niesprzedanego chleba przed staniem się odpadem. Założyciele tych i innych startupów podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem na scenie Masters&Robots w panelu InCredbiles.
7. edycja Masters&Robots
Wydarzenie organizowane przez Digital University odbędzie się 18 i 19 października w Warszawie i online. Na pierwszy dzień zaplanowane są wystąpienia i panele dyskusyjne w warszawskim kinie Luna, które będą dostępne również online. Drugi dzień to czas zdobywania praktycznej wiedzy podczas warsztatów MastersClass, a także konferencja online dla młodzieży ostatnich klas szkół średnich i studentów – Masters&Robots Youth.
Tegorocznej konferencji Masters&Robots towarzyszy hasło „What matters”. Eksperci z kraju i zagranicy będą rozmawiać o wyzwaniach stojących przed biznesem i współczesnymi przywódcami, o roli odpowiedzialnych liderów, kompetencjach przyszłości oraz o tym jak wybierać trendy i sygnały ważne dla naszej branży. Partnerami 7. edycji Masters&Robots są: InCredibles program Sebastiana Kulczyka – wieloletni partner konferencji, BNP Paribas Bank Polska, PZU, Mastercard, VeloBank, Google Cloud, Ikea, Fanuc, e2v oraz HPE i Intel.
– Technologia jako narzędzie jest neutralna i to, jak jest wykorzystywana, zależy od ludzi. Stąd ważne jest, aby była rozwijana i używana z odpowiedzialnością i zrozumieniem jej wpływu na nasze życie i społeczeństwo. Dlatego w tym roku na Masters&Robots pytamy, co naprawdę się liczy? Jak ocenić i wybrać priorytety? – mówi Jowita Michalska, prezeska Digital University. – W tym roku jeszcze bardziej otwieramy się na świat biznesu, podejmując temat innowacji i zmian, jakie mają na niego wpływ. Odkryjemy znaczenie adaptacji do nowych trendów i technologii, aby pozostać konkurencyjnym na dynamicznym rynku, jednoczenie zmieniając krajobraz biznesowy, konsumencki i kulturowy.