epoint

Kto nie kojarzy charakterystycznego dźwięku nadchodzącej wiadomości GG, emotek, kultowych statusów dostępności “zaraz wracam”, “dostępny”, czy opisów informujących o nastroju znajomego na liście kontaktów GG? Legenda GG jest wiecznie żywa i rozpala się na nowo. W szczycie popularności z komunikatora Gadu-Gadu korzystało 7 milionów osób, a nr GG był jednym tchem wymieniany z numerem telefonu. Dzisiaj polski właściciel chce przywrócić świetność komunikatora, wprowadza nowe funkcje i rozpoczął akcję #RozpalamyGG – dzięki niej każdy może zostać współwłaścicielem słoneczka.

Komunikator został oficjalnie po raz pierwszy udostępniony 15 sierpnia 2000 roku i szybko zdobył dużą popularność. Już pierwszego dnia zarejestrowało się 10 tys. osób. Niepowtarzalny charakter polskiego komunikatora internetowego to ewenement krajobrazu polskiego internetu, nadal dzisiaj mocno obecny, pomimo dużej popularności konkurencyjnych zagranicznych rozwiązań. Rocznie w komunikatorze zalogowanych jest nieco ponad 1 mln użytkowników, a GG jest bardzo często wykorzystywane w komunikacji małych i średnich firm. To także jedna z niewielu polskich marek internetowych z początku lat dwutysięcznych, która przetrwała.

Siła marki GG

W przeprowadzonej pod koniec lipca br. ankiecie Panelu Ariadna, aż 91% pytanych internautów zna markę GG. Badanie to może każdy powtórzyć na co dzień, pytając przechodniów o tę nazwę. Tak silna świadomość marki świadczy o jej mocnym fundamencie i dobrej prognozie na przyszłość. 54% obecnych użytkowników to mężczyźni, 43% to kobiety. Zdecydowana większość użytkowników GG, bo aż 74%, to osoby poniżej 35 roku życia, blisko 37% to młodzi internauci mający od 16 do 25 lat. Użytkownicy doceniają polską markę, szybkie i proste działanie komunikatora, dla wielu z nich ważny jest też sentyment.

Przelewy przez GG, komunikator dla firm i AI

Polski właściciel komunikatora, firma Fintecom, inwestuje w rozwój legendy, wprowadzając m.in. czatbot AmiGGo oparty na sztucznej inteligencji, Centrum Powiadomień, profile publiczne, wersję anglojęzyczną.

Rozpalamy GG na nowo. Jesienią rozpoczniemy akcję, w której każdy będzie mógł zostać współwłaścicielem komunikatora w ramach crowdfundingu. Naszym celem jest m.in. przepisanie oprogramowania GG na nowo, wprowadzenie szyfrowania rozmów end2end oraz udostępnienie połączeń audio-video. Obecnie pracujemy też intensywnie nad wersją GG dedykowaną dla przedsiębiorców i instytucji, w odpowiedzi na ich liczne prośby i potrzeby oraz pytania ze strony użytkowników. Testujemy też wirtualny portfel GG, dzięki któremu użytkownicy komunikatora będą mogli błyskawicznie przelewać między sobą pieniądze bezpośrednio w Gadu-Gadu.  mówi Romuald Remus z GG.

Plany GG sięgają daleko poza granice Polski. Producent Właściciel już oferuje wersję angielskojęzyczną komunikatora pod adresem ggapp.com i liczy na większą popularność naszego słoneczka również za granicą.

Trwają powroty użytkowników

Plany rozwoju komunikatora o nowe funkcje oraz crowdfunding, sprawiają, że użytkownicy GG wracają z sentymentem do swoich starych numerów GG, a specjalne wideo opisujące ich powrót z głosem Krystyny Czubównej zostało udostępnione w serwisie YouTube:

Cieszą nas powracający Użytkownicy, pytający o dostęp do swojego starego numeru GG, pragnący ponownie usłyszeć charakterystyczny dźwięk wiadomości i odbudowujący listy kontaktów. Nasz Dział Supportu na bieżąco przywraca numery, a kolejne słoneczka zapalają się na listach kontaktów. mówi Romuald Remus.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments