epoint

Tomasz Czerniejewski i Natalia Gajkowska, twórcy Multiwash, w rozmowie z ISBtech o aplikacji z abonamentami na myjnię, jej rozwoju i skalowaniu, ekonomii subskrypcji, usługach car mobility oraz ewentualnych planach giełdowych.

1) Skąd pomysł na aplikację z abonamentami na myjnię? 

Pomysł jak często to bywa, był dziełem przypadku. Po opuszczeniu korporacji chcieliśmy stworzyć narzędzie do utrzymania pojazdów w czystości, cyfrowy odpowiednik karty flotowej, dzięki której każdy użytkownik pojazdu będzie mógł łatwiej o niego zadbać.

Zaczęliśmy od profesjonalnych myjni ręcznych, gdyż był to jedyny obszar, który wymagał konsolidacji mocno rozdrobnionego rynku oraz implementacji cyfrowych rozwiązań. Dopiero w kolejnej fazie budowania firmy przyszła pora na dokładanie innych usług zapewniających mobilność kierowcom.

2) Jak działa model biznesowy MultiWash? 

Model biznesowy MultiWash wykorzystuje bardzo dziś popularną ekonomię subskrypcji, która zapewnia dostęp do mycia i sprzątania samochodu średnio o 40% taniej niż dotychczas. Rozwiązanie takie jest dość szeroko stosowane w branży automotive, korzystają z niej choćby ubezpieczenia, firmy car fleet management (wynajem długoterminowy), czy firmy oferujące assistance.

W naszej ocenie każdy firma powinna oszczędzać na usługach, za które może płacić mniej, zwłaszcza przy tak dużej inflacji, jaką mamy obecnie. Dodatkowo wiele firm wybiera nasze rozwiązanie, gdyż zapewniamy im bezpieczeństwo i komfort jednego dostawcy w całym kraju.

3) Ilu klientów obecnie obsługujecie w segmencie B2B? 

Lista naszych klientów jest długa, aktualnie obsługujemy 175 największych flot w kraju, jak: Orange, PepsiCo, BNP Paribas, DPD, Adamed, Grupa Żywiec, Astrazeneca, czy Bank ING. W swoim segmencie rynku w zasadzie nie posiadamy konkurencji, stąd tak duża popularność naszego rozwiązania. Aktualna liczba pojazdów, które korzystają z naszej usługi przekroczyła już 35.000 i co miesiąc rośnie o blisko tysiąc pojazdów.

4) Kiedy oferta dla B2C? 

Oferta B2C już jest! Od niespełna roku każdy nieflotowy użytkownik może wejść na naszą stronę www i wykupić sobie roczny abonament na mycie i sprzątanie swojego auta, w cenie średnio o 40% niższej niż płacił dotychczas. Obecnie blisko 1.500 naszych użytkowników, to klienci nie posiadjący floty, czyli klienci B2C.

Usługa MultiWash jest dostępna w całej Polsce, gdyż sieć profesjonalnych myjni partnerskich sięga już blisko 800 obiektów w 330 miastach całego kraju. Czy jest to przełom w czyszczeniu samochodu? Poniekąd tak, bo branża car wash od dawna była niedoinwestowana, bez ciekawych promocji czy cyfrowego dostępu do usług. Dziś większość usług, jak przejazdy TAXI, dostawy jedzenia czy usługi kosmetyczne zamawiamy online, więc dlaczego myjnie mają nie mieć takiego dostępu.

5) Jakie funkcjonalności poza myjnią są dostępne w aplikacji? 

Aktualnie użytkownicy B2B mogą korzystać z bezpośredniego dostępu do ponad 500 stacji ładowania pojazdów, bez konieczności używania karty RFiD oraz zyskali opcję płatności za polskie autostrady. Jeszcze w tym roku zamierzamy poszerzyć listę dostawców usług
ładowania o 1000 punktów w całej Polsce oraz dodać czwartą usługę car mobility,
czyli możliwość płacenia za miejskie strefy parkowania.

Mocno przyglądamy się też opcji tankowania paliwa, w ramach wirtualnej karty umieszczonej w naszej aplikacji, ale mamy jednocześnie świadomość, że to rozwiązanie wymaga dość dużych nakładów inwestycyjnych.

6) Czy będziecie wychodzić na rynki zagraniczne? 

Nasza usługa jest już dostępna w Czechach i częściowo na Słowacji. Jak przy każdym nowym rynku, na początku klienci otrzymują dostęp do usług mycia i sprzątania pojazdów, a w kolejnej fazie zaczniemy wprowadzać opłaty drogowe (winiety) oraz możliwość ładowania pojazdów.

7) Jakie są plany rozwoju MultiWash na kolejne 3-5 lat? 

Myślimy o zacieśnianiu współpracy z tak zwanym strategiem, firmą, z którą będziemy mogli mocno skalować nasze rozwiązanie. Potencjał dla usług car mobility jest olbrzymi, tylko w Polsce wielkość rynku szacujemy na minimum 6 mln pojazdów, które mogłoby korzystać z naszego rozwiązania.

W kontekście stratega żadne decyzje jeszcze nie zapadły, ale naturalnie najbliżej nam do koncernów paliwowych, firm oferujących multibrandowe karty paliwowe, firm finansujących zakupu pojazdów (leasing i car fleet management) oraz do aplikacji technologicznych obecnych na rynku automotive (parkowanie, opłaty drogowe czy carsharing).

8) Czy macie w planach scenariusz giełdowy – może debiut na NewConnect? 

Na dzień dzisiejszy nie wykluczamy żadnego scenariusza, choć do giełdy raczej nam bardzo daleko, gdyż spółka notuje pozytywne przepływy pieniężne. Nie ma też planów na exit, gdyż ciągle skupiamy się na skalowaniu naszego rozwiązania zarówno w Polsce, jak i na sąsiednich rynkach.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments