Rozmowa z twórcą Manor Lords

Niedawno pisaliśmy o nowej grze z gatunku Real Time Stategy. Dzisiaj prezentujemy Wam krótką rozmowę z twórcą Manor Lords, w której dowiemy się między innymi skąd autor czerpał inspirację dla swojego tytułu i jakie plany wiąże z produkcją. 

 

Kim jest Slavic Magic?

Na co dzień zajmuję się produkcją filmów dla firm, robienie gier to moje hobby (co się niebawem odwróci).

Skąd pomysł na stworzenie gry?

Brakowało mi tego typu gry na rynku od lat, ale nie wydaję mi się, żeby to było tak, że ktoś ma pomysł i coś powstaje. To jest proces.

Dlaczego akurat RTS osadzony w średniowiecznych realiach?

Myślę, że jest to w dużym stopniu kwestia pewnej nostalgii do gier, w które grałem za dziecka (Age of Empires, Knights & Merchants, Settlers) – po części myślałem, że te serie albo są porzucone lub jakość sequeli jest zbyt niska. Nie jest to też tak, że miałem sprecyzowaną wizję od początku.

Nie boisz się, że strategie to powoli gatunek wymierający?

Gdyby tak było, Ubisoft nie reaktywowałby Settlersów i Anno, a Microsoft – Age of Empires. Jest dużo fanów dobrych strategii, a porównując do innych gatunków wydaje mi się, że łatwiej jest do nich dotrzeć (mniejsza konkurencja).

Tytuł powstaje 3 lata i wymagał olbrzymich nakładów pracy. Co do tej pory sprawiło największą trudność?

W mojej grze pojawiają się symulacje o dość dużej skali (mogą sięgać nawet kilku tysięcy obiektów). Optymalizacja tego pod kątem kolizji, wyszukiwania ścieżek i sztucznej inteligencji zajęła mi miesiące. Na drugim miejscu jest environment, przez to że ograniczenia sprzętowe znów nie pozwalają na pełną wolność i dużo jest tzw ‚kombinowania’. Oczywiście pewna cierpliwość w pracy z Unreal Engine też jest potrzebna…

Czy Manor Lords jest kosztownym projektem?

Na razie nie. Niestety ciężko mi to ocenić, ponieważ wydaje małe kwoty, lecz często i nieregularnie (zakupując w miarę potrzeby dźwięki, czy modele 3d).

Jak finansuje się taki projekt?

Mam nadzieję, że Early Access pozwoli mi sfinansować dalszy rozwój. Rezygnując teraz z możliwości np Kickstartera zadaje sobie pytanie czy ludzie w pełni rozumieją, że kupują niegotowy produkt i czy nie odbije się to na negatywnym odbiorze gry?

Wczesny dostęp na Steam czeka nas na jesieni. Jak długo planujesz zatrzymać tam tytuł?

Planuję rozwijać go jeszcze przez około dwa lata.

Wybiegając jeszcze dalej w przyszłość – co po premierze Manor Lords?

To czego nauczyła mnie do tej pory moja krótka przygoda z game dev’em, to żeby mniej polegać na planach, a bardziej na adaptacji, iteracji i improwizacji.

 

Przypomnijmy, że Manor Lords to produkcja niezależnego twórcy pod pseudonimem Slavic Magic. Gra należy do gatunku strategii czasu rzeczywistego, posiadając jednocześnie rozbudowany system city-building. Tytuł zmierza jeszcze w tym roku na platformę Steam w formie wczesnego dostępu. Poniżej znajdziecie oficjalny trailer gry.