Zalando we współpracy ze startupem citkar testuje w Berlinie alternatywny sposób dowozu paczek za pomocą hybrydowego roweru

Pojazd to połączenie klasycznego jednośladowca z samochodem elektrycznym, przeznaczony do poruszania się po ścieżkach rowerowych i nieszkodliwy dla środowiska. Przy średniej prędkości 25 kilometrów na godzinę jest potencjalnie szybszy niż konwencjonalne pojazdy dostawcze na drodze. Nowe rozwiązanie przeznaczone jest do obsługi dostaw „Same Day Tours” – zamówień dostarczanych tego samego dnia.

Zalando od wielu lat inwestuje w innowacyjne rozwiązania, koncentrując się przede wszystkim na personalizacji oferty na platformie oraz usprawnieniach logistycznych. W obu obszarach firma polega na mechanizmach opartych o sztuczną inteligencję i projektach pilotażowych we współpracy ze startupami. Jesienią tego roku Zalando wraz z firmą citkar – startupem zajmującym się kwestią mobilności miejskiej, testuje nowy sposób dowozu paczek do klientów.

Pomysł jest odpowiedzią Zalando na rosnące wymagania klientów, którzy chcieliby otrzymywać przesyłki coraz szybciej i sprawniej. Przez najbliższy miesiąc przesyłki dostarczane będą nowatorskim pojazdem będącym połączeniem roweru hybrydowego i samochodu elektrycznego.

Produkt citkar, przeznaczony do poruszania się po ścieżkach rowerowych, jest niezwykle szybki i wydajny – przy średniej prędkości 25 kilometrów na godzinę jest potencjalnie szybszy niż konwencjonalne pojazdy dostawcze na drodze. Nowe rozwiązanie logistyczne dedykowane jest testom dostaw „Same Day Tours”, czyli zamówienia dostarczane jeszcze tego samego dnia.

Dla Zalando hybrydowy rower jest nie tylko alternatywą dla konwencjonalnego transportu, ale i sposobem na ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko. Elektryczny e-bike oszczędza emisję CO2 oraz zmniejsza obciążenie dla ruchu miejskiego dzięki poruszaniu się po trasach rowerowych. Jonas Kremer – właściciel firmy citkar przyznaje, że inspiracją do pracy nad pojazdem była potrzeba znalezienia alternatywy dla samochodu: Berlin jest pełen dużych samochodów, z których może korzystać tylko jedna osoba, niepotrzebnie zanieczyszczając środowisko.

– W Zalando stale szukamy nowatorskich rozwiązań, które wpływają nie tylko na naszą efektywność ale są też ekologiczne. Innowacyjność i testowanie najnowszych produktów wpisane jest w nasze DNA, nie dziwi więc podjęcie współpracy z citkar – komentuje Jan Bartels, Wiceprezes ds. Realizacji Zamówień i Logistyki w Zalando.