Cyfrowa ciężarówka SAP – na drodze do transformacji – zaprezentowała się w Polsce. Jej główną atrakcją jest SAP Immersive Experience – interaktywna wizualizacja tętniącego życiem inteligentnego miasta, prezentowana na ekranie 360 stopni, obsługiwanym dotykowo i głosowo.

Decyzje technologiczne podejmują dziś nie tylko dyrektorzy działów IT. Cyfryzacja powinna być więc zrozumiała dla szerokiego grona ludzi biznesu – przekonuje SAP Polska. Z myślą o prezentacji rozwiązań IT, firma stworzyła cyfrową ciężarówkę SAP Intelligent Enterprise Truck. Od lipca SAP Truck podróżuje po Europie. Na początku października pojazd zawitał do Polski.

To kolejny rok, w którym ciężarówka SAP wyruszyła w trasę by zaprezentować rozwiązania firmy w wielu krajach Europy. SAP Truck od lipca odwiedził m.in. Węgry, Czechy, Austrię i Bałkany. Tegoroczny pojazd –  podróżujący pod hasłem „Intelligent Enterprise” – jest największym i najbardziej rozbudowanym spośród wszystkich dotychczasowych. 4 października ciężarówka stanęła pod warszawską siedzibą SAP Polska.

Doświadczyć wirtualnego miasta

W tym roku po raz pierwszy w historii w pojeździe znalazła się pełna replika pomieszczenia SAP Immersive Experience (dawniej: SAP City), dostępnego dotychczas tylko w globalnej siedzibie SAP w niemieckim Walldorf. Interaktywna sala jest sterowana głosowo i dotykowo z centralnego panelu oraz otoczona ekranem 360 stopni. Za jej pomocą eksperci SAP w przystępny sposób prezentują partnerom niemal pełen wachlarz technologii, które firma stworzyła z myślą o 26 branżach.

Obszerna sala prezentuje wirtualne miasto, w którym funkcjonują m.in. rozbudowana infrastruktura, domy, banki, sklepy, elektrownie czy fabryki. „Podróżując” po metropolii, pokazujemy w praktyce m.in. rozwiązania z zakresu Internetu Rzeczy, blockchain, Big Data czy analityki predykcyjnej, mające wpływ na życie wirtualnego miasta. Liczba scenariuszy biznesowych, które można zwizualizować za pomocą narzędzia, jest niemal nieskończona. Klienci SAP, których zaprosiliśmy do wizyt na polskim przystanku SAP Intelligent Enterprise Truck, odwiedzili m.in. wirtualne centrum handlowe, fabrykę wykorzystującą technologię internetu rzeczy czy przyjrzeli się inteligentnej miejskiej sieci energetycznej – opowiada Tomasz Niebylski, Dyrektor ds. Wsparcia Sprzedaży w SAP Polska.

Przykładową prezentacją, pokazywaną podczas inauguracji trasy w niemieckim Walldorf, była historia mieszkańców miasta, Julie i Boba. Wychodząc od ich domu, uczestnicy rozpoczęli podróż po mieście – najpierw sprawdzając cenę naładowania elektrycznego samochodu, przechodząc następnie wraz z bohaterami do podziemi miasta, gdzie można dowiedzieć się jak działa technologia blockchain. Uczestnicy innej prezentacji mogli odwiedzić podmiejską farmę, gdzie dzięki wykorzystaniu internetu rzeczy i inteligentnych algorytmów zidentyfikowali chorobę zwierzęcia i tym samym uniknęli epidemii.

Jasno o technologiach

W projekcie SAP Intelligent Enterprise Truck, jak i innych licznych spotkaniach SAP z klientami i partnerami, chodzi jednak o znacznie więcej, niż tylko prezentację trójwymiarowych animacji czy chwilowe zainteresowanie klientów. Tak stworzone miasto staje się idealnym modelem, na którym SAP może w namacalny sposób pokazywać rolę transformacji cyfrowej w codzienności biznesu.

W ramach SAP Intelligent Enterprise Truck eksperci SAP organizują także „Innovation Lab”. W jego ramach specjaliści firmy pracują z uczestnikami nad prototypami innowacji, które mogą być wdrożone w ich przedsiębiorstwach. Powstanie takiej idei, która może później być wprowadzana w życie za pomocą oprogramowania SAP, zajmuje zaledwie kilka dni.

Chcemy walczyć z postrzeganiem rozwiązań IT jako żmudnych we wdrożeniu, trudnych i nie powiązanych z codziennymi doświadczeniami większości pracowników. Decyzje technologiczne podejmuje coraz szersze grono osób. Ważne jest więc, aby cyfryzacja była bardziej przystępna, zrozumiała i by można było jej doświadczyć w jak najbardziej pełny sposób. SAP Immersive Experience to jedna z wielu naszych odpowiedzi na tą potrzebę. Cyfryzacja nie zamyka się bowiem w dziale IT. Dotyczy w równie dużym stopniu także m.in. działów marketingu, sprzedaży, finansów i księgowości, logistyki. Trzeba je wspierać w dążeniu do jak najlepszego wykorzystania cyfrowego potencjału” – przekonuje Tomasz Niebylski.