Microsoft opracował koncepcję fabryki zgodnej z założeniami Industry 4.0, rozbudowując ją np. o wykorzystanie sztucznej inteligencji czy technologii blockchain.

Fabryka Przyszłości jest przykładem komplementarnego podejścia do wdrażania technologii na rzecz konkretnej branży. Wraz z dostawcami innowacyjnych technologii dla produkcji i przemysłu,

Fabryka przyszłości jest złożonym ekosystemem samoregulujących się maszyn i procesów, zdolnym do dostosowywania wydajności, optymalnego przydzielania zasobów i oferowania płynnego interfejsu między fizycznym i wirtualnym światem projektu, montażu i produkcji, z jednoczesnym uwzględnieniem kluczowych obszarów działania, jak logistyka, łańcuch wartości, zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa, czy oczywiście cyberbezpieczeństwo.

„Stworzyliśmy w Polsce koncepcję cyfrowej transformacji w produkcji i przedstawiamy ją premierowo na rodzimym rynku. ‚Factory of the Future’ będzie docelowo oferowana globalnie. Jest to najszerszy zakres transformacji biznesu i budowania wartości, który obejmuje przemysłowy Internet Rzeczy (IoT) od produkcji, kontroli, planowania do warstwy zarządzania. Są to innowacje dla firm przemysłowych w postaci gotowych rozwiązań. Microsoft dostarcza na swojej platformie rozwiązania branżowe 30 partnerów, przede wszystkim polskich firm, oferujących gotowe koncepcje dla każdej części przemysłowego łańcucha wartości” – powiedział dyrektor ds. rozwiązań w sektorze produkcji Microsoft Polska Jarosław Zarychta podczas Microsoft Partner Strategy Conference 2018.

Wśród firm – dostawców technologii do „Factory of the Future” są m.in. polskie Synerise, REDNT i Elmodis.

„Filary koncepcji to Internet Rzeczy (IoT), gdzie rozwiązania oferuje 7 partnerów (m.in. czujniki, cyberbezpieczeństwo, czy komunikację z chmurą), sztuczna inteligencja, gdzie paliwem są generowane dane, aż do funkcji predykcyjnych, po rozszerzoną rzeczywistość. Co ważne, nasza koncepcja wzbogaca pracowników o nowe funkcjonalności, tak żeby człowiek nie był wąskim gardłem automatyzacji” – wymienił Zarychta.

Przykłady wdrożeń partnerów Microsoft pokazują, że rynek potrzebuje rozwiązań dedykowanych dla konkretnej branży, które uwzględnią jej oczekiwania i pozwolą skutecznie realizować strategię wzrostu w oparciu o chmurę i rozwiązania sektorowe. To technologia powinna dostosować się do klientów, a nie na odwrót. Kluczowe jest więc rozumienie procesów biznesowych występujących u klientów i tworzenie rozwiązań pod kątem ich konkretnych problemów biznesowych.

To, co wyróżnia ekosystem partnerów Microsoft, to nastawienie na pełną współpracę na każdym etapie działań – już od momentu projektowania rozwiązań. Wspólne osiąganie celów pozwala uzyskać wyraźną różnicę w podejściu rynkowym do wdrażania technologii. Co więcej, Microsoft wspiera eksport polskich rozwiązań od partnerów firmy, umożliwiając im wdrożenia globalne i dając dostęp do portfolio klientów w zasadzie z dowolnego kraju.

„Cyfrowa transformacja dotyczy każdej branży, ale żeby miała szansę powodzenia musi uwzględniać jej specyfikę i konkretne potrzeby klienta. Naszym wspólnym zadaniem jest zrozumienie tej specyfiki, aby lepiej wspierać klientów w ich transformacji. Microsoft oferuje platformę technologii cloud, jednak to firmy partnerskie budują z jej wykorzystaniem konkretne aplikacje i usługi, które odpowiadają na realne wyzwania biznesowe, jakich doświadczają klienci. Dlatego też pomagamy Partnerom rozwijać, a następnie sprzedawać te rozwiązania, a w rezultacie także skalować swoją działalność i zdobywać nowe rynki” – mówi Tomasz Olejnik z Microsoft, odpowiedzialny za rekrutację firm partnerskich i rozwój rozwiązań.

Przykłady wdrożeń partnerów Microsoft pokazują, że rynek potrzebuje rozwiązań dedykowanych dla konkretnej branży, które uwzględnią jej oczekiwania i pozwolą skutecznie realizować strategię wzrostu w oparciu o chmurę i rozwiązania sektorowe. To technologia powinna dostosować się do klientów, a nie na odwrót. Kluczowe jest więc rozumienie procesów biznesowych występujących u klientów i tworzenie rozwiązań pod kątem ich konkretnych problemów biznesowych.

To, co wyróżnia ekosystem partnerów Microsoft, to nastawienie na pełną współpracę na każdym etapie działań – już od momentu projektowania rozwiązań. Wspólne osiąganie celów pozwala uzyskać wyraźną różnicę w podejściu rynkowym do wdrażania technologii. Co więcej, Microsoft wspiera eksport polskich rozwiązań od partnerów firmy, umożliwiając im wdrożenia globalne i dając dostęp do portfolio klientów w zasadzie z dowolnego kraju.

„Cyfrowa transformacja dotyczy każdej branży, ale żeby miała szansę powodzenia musi uwzględniać jej specyfikę i konkretne potrzeby klienta. Naszym wspólnym zadaniem jest zrozumienie tej specyfiki, aby lepiej wspierać klientów w ich transformacji. Microsoft oferuje platformę technologii cloud, jednak to firmy partnerskie budują z jej wykorzystaniem konkretne aplikacje i usługi, które odpowiadają na realne wyzwania biznesowe, jakich doświadczają klienci. Dlatego też pomagamy Partnerom rozwijać, a następnie sprzedawać te rozwiązania, a w rezultacie także skalować swoją działalność i zdobywać nowe rynki” – mówi Olejnik.