Sieć handlowa Piotr i Paweł dołącza do światowych liderów i wyznacza nowy standard w Polsce dzięki wdrożeniu płatności w aplikacji „Skanuj i Kupuj”. Wzorem chociażby amerykańskiego sklepu Amazon Go i globalnych usług transportowych pod marką Uber już dzisiaj w wybranych sklepach Piotr i Paweł można robić zakupy nie tylko bez posiadania przy sobie gotówki czy karty płatniczej, ale również bez stania w kolejkach do kas i bez jakiegokolwiek kontaktu z kasjerami, a nawet bez wyjmowania zakupów z koszyka przed wyjściem ze sklepu.

Cyfrowa podróż klienta w fizycznym sklepie sieci Piotr i Paweł zaczyna się od zeskanowania poszczególnych produktów smartfonem z aplikacją „Skanuj i Kupuj” (dostępna dla systemów iOS i Android), a kończy zatwierdzeniem płatności kartą, wcześniej zdefiniowaną w aplikacji. Te dwa proste kroki to wszystko, czego potrzeba, aby zrobić zakupy.

„Dla sieci Piotr i Paweł najważniejsi są klienci. Dbając o ich wygodę, testowaliśmy nasz innowacyjny system w niepełnej formie przez blisko dwa lata. Teraz nasi klienci mają już możliwość użytkowania pełnej wersji systemu „Skanuj i Kupuj”, który umożliwia dokonanie zakupów bez przechodzenia przez kasę. Klienci nie są również przekierowywani do zewnętrznych aplikacji czy wirtualnych portfeli” – mówi Marek Miętka, prezes sieci Piotr i Paweł.

„To również dobra wiadomość dla osób konserwatywnych, które nie będą korzystać z naszej aplikacji mobilnej. Ominięcie kas przez pozostałych klientów istotnie zmniejszy bowiem czas oczekiwania do obsługi przez tradycyjnego kasjera w porach szczytu zakupowego. Ceniona za najwyższą jakość produktów i obsługi sieć Piotr i Paweł ma więc kolejną przewagę konkurencyjną” – dodaje.

Obecnie system „Skanuj i Kupuj” działa w sześciu pilotażowych lokalizacjach: dwóch w Warszawie (ul. Stawki 2A i CH Blue City) oraz po jednym w Poznaniu (ul. Gronowa 18), w Markach pod Warszawą (ul. Piłsudskiego 200A), w Płocku (Galeria Wisła) i we Wrocławiu (Sky Tower).

O ile obecnie przy wyjściu ze sklepu system automatycznie drukuje paragon do wzięcia przez klienta (lokalizacja klienta na bazie emitera sygnału bluetooth, tzw. beacona), o tyle niedawne uznanie przez Ministerstwo Finansów, że wystarczającym dowodem sprzedaży jest paragon w aplikacji, bez konieczności tradycyjnego wydruku na papierze, otworzyło drogę do szybkiego wdrożenia pełnej usługi „Skanuj i Kupuj” we wszystkich sklepach Piotr i Paweł.

Ponadto, aplikacja „Skanuj i Kupuj” została wzbogacona o możliwość nagradzania w ramach prowadzonych działań promocyjnych. W celu zachęcenia klientów do korzystania z niej jako udogodnienia podczas codziennych zakupów obecnie pierwszy zakup w aplikacji za min. 100 zł premiowany jest kuponem o wartości 20 zł na kolejne zakupy.

„Do użycia po raz pierwszy innowacyjnych rozwiązań często wystarczy sama ciekawość, chęć spróbowania czegoś nowego, a to w konsekwencji powoduje, że zmieniamy nasze przyzwyczajenia i regularnie korzystamy z tych rozwiązań, ponieważ są wygodne. I tak właśnie jest z zakupami w sieci Piotr i Paweł z wykorzystaniem aplikacji „Skanuj i Kupuj” – są jeszcze prostsze i wygodniejsze niż dotychczas – podkreśla Wojciech Zawada, Prezes Zarządu spółki OneLoop.

„Bardzo się cieszę, że dzięki narzędziom i usługom dostarczonym sieci Piotr i Paweł wspólnie zmieniamy oblicze zakupów w fizycznych placówkach handlowych” – dodaje.

System „Skanuj i Kupuj” jest prosty, intuicyjny, a przede wszystkim bezpieczny, czego gwarantem jest SIX Payment Services, należący do wiodących dostawców rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych. Co ważne, dane kart płatniczych nie są nawet zapisywane w aplikacji, a „Skanuj i Kupuj” umożliwia podłączenie zarówno karty prywatnej, jak i służbowej – są one wybierane w zależności od charakteru zakupów.

„Dodanie możliwości dokonania płatności bezpośrednio w aplikacji to domknięcie całego zautomatyzowanego procesu zakupów. Ma to szczególnie pozytywny wpływ na całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik (tzw. user experience), czyli w tym wypadku klient, robiący zakupy w sklepach Piotr i Paweł. Cieszymy się, że możemy być partnerem tego pionierskiego na rynku polskim projektu, pozyskując cenne doświadczenia do realizacji kolejnych tego typu wdrożeń – mówi Sebastian Ramatowski, odpowiedzialny za obszar innowacji w SIX Payment Services.

„Możliwości „Skanuj i Kupuj” cieszą mnie również jako konsumenta. Jestem przekonany, że wyznaczony przez nas i przez sieć Piotr i Paweł nowy benchmark na polskim rynku będzie trendem do upowszechniania digitalizacji całego sektora sprzedaży detalicznej” – podsumowuje Ramatowski.