…co to oznacza dla największych graczy FMCG oceniaprezes zarządu P&G w Europie Centralnej Geraldine Huse.

Huse zaznacza, że transformacja cyfrowa już zrewolucjonizowała wiele branż i nie ma wątpliwości, że przeobraża także FMCG. Rewolucja technologiczna 4.0 zmieniła sposób, w jaki konsument wchodzi w interakcję z produktami.

Dzięki dostępowi do technologii przez 24/7 konsument „sprawuje władzę” bardziej niż kiedykolwiek: szuka informacji o działaniu, cechach czy też dostępności produktów, dokonuje zakupów w dogodnym dla siebie czasie i miejscu, a także wpływa na opinie innych. Wymaga więcej niż kiedykolwiek: chce kupować w sposób prosty i bezproblemowy, na każdym etapie ścieżki zakupowej.

„Fakt, ze obecnie na świecie jest więcej telefonów komórkowych niż szczoteczek do zębów, stawia wyzwanie graczom na rynku takim jak P&G. Firma, która codziennie służy miliardom konsumentów, musi te zmiany zauważyć i na nie odpowiedzieć. Musimy jeszcze szybciej i skuteczniej podążać za konsumentem – oferując mu innowacyjne rozwiązania, by jak najlepiej wykorzystać technologie do spełnienia ich potrzeb” – powiedziała Geraldine Huse, Prezes Zarządu P&G w Europie Centralnej w trakcie debaty głównej tegorocznego Kongresu Rynku FMCG.

Technologia niewątpliwe stawia wyzwania w samym procesie zakupowym. Coraz mniej zauważalne stały się granice pomiędzy światem online i offline. Konsumenci każdego dnia spędzają na korzystaniu ze smartfonów nawet 3 godziny – to więcej niż czas spędzony na oglądaniu telewizji i korzystaniu z komputerów stacjonarnych w wolnym czasie. Wysoka jest także aktywność użytkowników – prawie połowa z nich (45%) aktywnie rekomenduje produkty w social mediach.

„Musimy być gotowi na zmianę sposobów komunikacji, budowania marek, dostarczenia informacji o produktach i propozycji handlowej w sieci. Na przykład, ponad 50% konsumentów młodego pokolenia, którzy stanowią znaczącą siłę nabywczą, nie konsumuje treści w tradycyjnych kanałach marketingowych. Jak więc przekazać tę samą treść w ciągu 2 sekund na 5 calowym ekranie urządzenia mobilnego, zamiast w 30 sekundowej reklamie telewizyjnej na 40 calach? To wyzwanie z pewnością podda weryfikacji kreatywność marketerów” – dodała Geraldine Huse.

Co dalej? Technologią przyszłości według Geraldine Huse jest voice recognition – „My już dziś przyglądamy się rozwiązaniom, które mogą pomagać konsumentom w wyborze produktów, dostarczać informacji na ich temat i ułatwiać proces zakupowy” – wskazuje Huse.

What’s next? Nowy konsument, nowa ekonomia, nowe wyzwania – to temat debaty podczas, Kongresu Rynku FMCG, w której przedstawiciele branży dyskutowali o tym, jakie wymagania stawia przed nimi obecny konsument i jak należy na nie odpowiedzieć, by z sukcesem rozwijać biznes. Geraldine Huse, Prezes Zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej była jednym z gości debaty.