Technologie Cisco wsparły kompleksowe wdrożenie sieci i systemów telekonferencyjnych w jednej z najnowocześniejszych przestrzeni biurowych w Polsce – Przystanku mBank.

  1. Cyfrowe środowisko

„Współczesne stanowisko pracy nie oznacza już przypisanego na stałe miejsca przy konkretnym biurku, ale miejsce, w którym aktualnie przebywamy pracując. Dzięki technologiom sieciowym i telekonferencyjnym może nim być dowolne miejsce w biurze – strefa relaksu, sala konferencyjna czy pokój cichej pracy – lub poza biurem.

Kluczowe jest, aby z każdego z tych miejsc mieć bezpieczny dostęp do wszelkich niezbędnych cyfrowych zasobów firmy, oraz możliwość kontaktu z innymi pracownikami i klientami – powiedział Przemysław Kania, Dyrektor Generalny Cisco w Polsce.

  2. Naszpikowani technologiami

Wnętrze nowego biura mBanku zaprojektowano zgodnie z najnowszymi trendami, na podstawie konsultacji z pracownikami oraz wniosków z pilotażu, w którym testowano najnowsze rozwiązania biurowe.

Biurowiec jest naszpikowany nowoczesnymi technologiami – smartfon działa tu jako klucz do bramek wejściowych, pozwala odnaleźć salę i ją zarezerwować, a także sprawnie poprowadzić gościa do wyznaczonych stref budynku.

W Przystanku mBank znajdują się też 263 sale wyposażone w nowoczesne rozwiązania telekonferencyjne.

  3. Wdrożenie Cisco

Kluczowe dla efektywnego funkcjonowania tak nowoczesnej przestrzeni było kompleksowe wdrożenie rozwiązań Cisco, które oferują bezpieczną i szybką transmisję danych i komunikację w ramach nowego biura oraz z innymi oddziałami banku i jego klientami.

W efekcie zbudowano spójny i łatwy w obsłudze system komunikacyjny, który pozwala użytkownikom uczestniczyć w spotkaniach z dowolnego miejsca poprzez dowolny kanał komunikacji i z dowolnego urządzenia.

Rozwiązania Cisco wdrożone w Przystanku mBank:
– nowoczesna i uniwersalna platforma komunikacyjna bazująca na Cisco Unified Communications Manager i Cisco Meeting Server;

– nowoczesne i inteligentne terminale wideokonferencyjne Cisco Spark Room Kit, sterowane z poziomu dotykowego panelu. Dodatkowo terminale te wprowadzają do sal konferencyjnych znakomity system nagłośnienia oraz funkcje automatycznego kadrowania osób biorących udział w spotkaniu;

– system planowania spotkań Cisco TelePresence Management Suite, który w parze z funkcjonalnością One Button To Push pozwolił zautomatyzować proces planowania spotkań i w znaczny sposób ułatwił dołączanie do zaplanowanych spotkań z terminali zainstalowanych w salach konferencyjnych;

– Bezpieczna i rzetelna sieć Cisco WiFi w standardzie 802.11ac Wave2 pokrywająca cały, 5-kondygnacyjny budynek;

– Technologia mGIG umożliwiająca podłączenie radiowych punktów dostępowych Cisco 3802i z prędkością 2.5 Gb/s umożliwiając wydajnośc sieci bezprzewodowej dla potrzeb dzisiejszych i w przyszłych latach;

– Sieć LAN zbudowana z przełączników Catalyst 3650, które dzięki programowalnym układom UADP adresują obecne potrzeby oraz oferują ochronę inwestycji na wiele lat w przyszłości;

– bezpieczna sieć LAN oparta o nowoczesne metody segmentacji sieci;

– rozwiązania bezpieczeństwa, m.in. umożliwiające autoryzację dostępu pracowników i gości do odpowiednich zasobów sieciowych i cyfrowych;

Efektywność działania technologii Cisco wdrożonych w Przystanku mBank sprawiła, że wdrożenie rozszerzono na wszystkie 80 placówek mBanku w Polsce.

mBank to czwarta największa instytucja finansowa i pierwszy w historii bank online w Polsce. Obecnie obsługuje 5 mln klientów indywidualnych i 20 tys. korporacyjnych. W styczniu tego roku bank otworzył swoją nową siedzibę w Łodzi – Przystanek mBank, w której pracuje 2 tysiące osób.