T‑Mobile Polska uruchomił w Warszawie Centrum Operacyjne ds. Cyberbezpieczeństwa oraz wprowadza do oferty zarządzane usługi bezpieczeństwa IT. Prezes operatora Andreas Maierhofer wskazuje w rozmowie z ISBnews.tv/ISBtech, że sektor małych i średnich firm (MSP) musi mocniej podążać w kierunku cyfrowych kompetencji, a to wymaga m.in. zaufanego partnera,  który im pomoże w proces cyfryzacji biznesów i jego oferta adresuje właśnie te potrzeby.

„Bezpieczeństwo jest ważnym tematem w całej grupie Deutsche Telekom. Oferujemy mocno zabezpieczoną sieć i wysokie standardy bezpieczeństwa danych klientów. Nauczyliśmy się bardzo dużo oraz pozyskaliśmy wiele ekspertyz w ramach Deutsche Telekom, które intensywnie analizowaliśmy. Szukaliśmy ponadto nowych źródeł przychodów i rozważaliśmy czy można zaoferować naszą ekspertyzę w kwestii cyberbezpieczeństwa w segmencie usług dla biznesu” – powiedział ISBnews.tv/ISBtech Maierhofer.

Prezes T-Mobile wskazał, że po dokładnych analizach operator zauważył ogromny potencjał do wzrostu, ponieważ wzrost usług bezpieczeństwa idzie w parze z postępującą digitalizacją. „Ten trend będzie się jeszcze bardziej intensyfikował w przyszłości. Dlatego zdecydowaliśmy na konkretne portfolio produktów w tym zakresie w Polsce jak system monitorowania 24/7, zapobieganie atakom hakerskim, monitoring sieci. Jest więc całkiem szerokie portfolio produktów, które chcielibyśmy zaoferować segmentowi i B2B, gdzie nasz partner biznesowy może zapewnić wysokie bezpieczeństwo operacji dla swoich klientów” – wskazał szef T-Mobile Polska.

Jak zaznaczył, przede wszystkim chce zaoferować produkt małym i średnim przedsiębiorstwom, ponieważ jak w jego ocenie właśnie te przedsiębiorstwa muszą położyć większy nacisk na kompetencje cyfrowe. „Sektor MSP musi iść mocniej w tym kierunku, a to wymaga m.in. zaufanego partnera,  który im pomoże w proces cyfryzacji biznesów. W efekcie adresujemy w pierwszej kolejności małe i średnie firmy” – podkreślił Maierhofer.

Dla większych przedsiębiorstw T-Mobile Polskama inny pakiet produktów, skupiający się na monitorowaniu sieci, gdzie koncentruje swoje ekspertyzy na możliwości wykrywania niestandardowych zdarzeń lub ataków hakerskich.

„Teraz ogłosiliśmy wprowadzenie centrum bezpieczeństwa na rynek. Krok po kroku będziemy realizować szkolenia z potencjalnymi klientami. Promujemy i pokazujemy nasze możliwości na wydarzeniach, konferencjach. Oczywiście żeby przekonać klientów również tych dużych, musimy mieć niesamowicie dobre produkty, które możemy im zaoferować. To długa podróż ale to musi być zrobione żeby pozyskiwać klientów” – stwierdził szef fioletowego operatora.

Zadaniem Centrum Operacyjnego ds. Cyberbezpieczeństwa – SOC, jest wykrywanie i zapobieganie incydentom związanym z cyberbezpieczeństwem dzięki monitorowaniu i analizie zdarzeń bezpieczeństwa – w trybie 24×7. Wykwalifikowany zespół ekspertów, bezpieczeństwa IT przy wykorzystaniu odpowiednich technologii i właściwie określonych procesów i procedur, reaguje na wykryte incydenty oraz przedstawia zalecenia dotyczące rozwiązania incydentu zgodnie z określonym SLA, wraz z przygotowaniem raportu podsumowującego działania. SOC stanowi centralny punkt zarządzania bezpieczeństwem, sprawdza na bieżąco i raportuje stan bezpieczeństwa infrastruktury IT, minimalizuje czas potrzebny do wykrycia zagrożenia, a również umożliwia szybką odpowiedź na incydenty.

Skorzystanie z nowej oferty SOC przyniesie firmie korzyści biznesowe, takie jak podniesienie poziomu bezpieczeństwa organizacji, zwiększenie ochrony krytycznych zasobów, dostarczenie niezbędnej wiedzy o stanie bezpieczeństwa IT przedsiębiorstwa, spełnienie norm związanych z bezpieczeństwem informatycznym m.in. RODO czy łatwe raportowanie na żądanie, dla zarządzających i działu bezpieczeństwa.