InviPay walczy z problemami z płynnością, które trapią szereg biznesów. Technologiczna spółka udrażnia przepływy pieniężne swoich klientów mariażem technologii i mikrofaktoringu.

Nowe portfolio naszych usług powstało z myślą o głównych barierach w rozwoju firm, wśród których prym wiedzie problem z płynnością, a zaraz za nim – chroniczny brak czasu na należyte dbanie o finanse. Przedsiębiorcy korzystający z pełnej palety usług inviPay nie tylko poprawiają płynność, ale też cedują na nas obsługę procesu monitoringu faktur i związanych z nim płatności. Dzięki inviPay ograniczają również czas spędzony na wykonywaniu przelewów bankowych, a w okresach większej płynności korzystają z dodatkowego źródła przychodu. Nasi klienci cenią sobie przede wszystkim elastyczność w dostępie do usług i ich szeroką paletę umożliwiającą koncentrację na tym co przedsiębiorcy przynosi przychód” – wyjaśnia Marcin Pasenik, założyciel InviPay i prezes zarządu.

Startup dynamicznie rozwijającej się branży mikrofaktoringowej przekroczył 200 mln zł obrotu. Firma, która rozpoczęła działalność pod koniec 2015 roku, potroiła swoje obroty w roku 2017 w stosunku do roku poprzedniego przyjmując do rozliczenia w samym 2017 faktury na łączną kwotę 155 mln zł.

„Wzrost zainteresowania usługami mikrofaktoringowymi w inviPay przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania i potwierdza silną potrzebę przedsiębiorców w zakresie nowych metod na poprawę płynności i szybkiego rozwoju firmy. W Polsce mamy obecnie około 1,9 mln małych i średnich przedsiębiorstw, które generują już ponad 50% PKB. Mało kto jednak wie, że aż 81% z nich nie otrzymuje na czas płatności z tytułu faktur sprzedaży. Szacuje się, że roczny koszt niedotrzymywania terminów płatności w skali gospodarki przekracza 100 miliardów PLN. InviPay wychodzi naprzeciw tej blokadzie rozwoju i poprawia płynność firm stawiając jednocześnie na autorski system rozwijany w oparciu o najnowsze technologie – komentuje współudziałowiec inviPay, Kinga Nowakowska.

InviPay zamknęło rok 2017 z bazą ponad 3000 klientów osiągając stopę wzrostu liczby pozyskiwanych użytkowników na poziomie 10 % średniomiesięcznego wzrostu. Firma rozliczyła w 2017 roku ponad 40 000 transakcji – dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Średnia wartość transakcji wzrosła o 67% r/r.

Miniony rok w inviPay to również flagowy przykład współpracy polskich instytucji rynku kapitałowego z sektorem fintech. InviPay został wyłącznym dostawcą usług mikrofaktoringowych dla klientów banków ING Bank Śląski S.A., Alior Bank S.A., Bank Pocztowy S.A. oraz dla klientów Poczty Polskiej.

Firma w minionym roku istotnie rozbudowała portfel swoich usług dodając do podstawowej usługi mikrofaktoringowej możliwość wydłużania płatności faktur kosztowych, opcję nettingu – rozliczania faktur zakupu fakturami sprzedaży i w końcu dynamiczny bonus, czyli wcześniejszą spłatę środków z tytułu faktur zakupu, dzięki której przedsiębiorcy z nadwyżką płynności mogą osiągać dodatkowe przychody rzędu 12% brutto w skali roku.

InviPay w 2018 roku planuje dalszy intensywny rozwój technologii i oferty na rodzimym rynku oraz przygotowuje się do ekspansji zagranicznej.