Sony Interactive Entertainment szykuje świąteczną ofensywę. O polskim rynku cyfrowej rozrywki, nowych sposobach grania i planach firmy mówi w rozmowie z ISBtech dyrektor marketingu firmy Maciej Kmiołek.

„Rok 2017 wygląda jest dla nas bardzo ciekawy. Mieliśmy szereg bardzo interesujących premier gier, zaczynając od bardzo ciepło przyjętego przez graczy Horizon Zero Down w marcu, mieliśmy też kolejną część Uncharted – Zagubione Dziedzictwo – jednej z ulubionych marek jeśli chodzi o posiadaczy PlayStation 4, Grand Tourismo Sport. Pojawił się PlayLink – nowy sposób grania oraz nowe gry do PlayStation VR” – mówi w rozmowie z ISBtech Kmiołek.

Zaznaczył, że warto pamiętać, że perspektywa firmy jest „trochę inna”, gdyż rok finansowy rozpoczyna w kwietniu, a kończy w marcu następnego roku.

„Dla nas jest więc to dopiero ’połówka’ roku – jesteśmy w tej najciekawszej połowie naszej rocznej aktywności. Najlepsze rzeczy dopiero przed nami. Dla PlayStation najważniejsza jest innowacyjność. Myślę, że to dość mocno zaakcentowaliśmy w ubiegłym roku” – podkreślił dyrektor SIE.

Koncern wprowadził na rynek dwa innowacyjne produkty – PlayStation VR (pierwsze konsumenckie podejście do wirtualnej rzeczywistości) oraz PlayStation 4 Pro (pierwsza konsola dostarczająca sygnał w 4K).

„W tym roku chcemy to kontynuować, czyli skupiamy się ponownie na PlayStation 4 Pro i PlayStation VR, ale również na PlayLink. Jest to nowa kategoria gier, która pozwala wejść do świata gier osobom, które są mniej zaangażowane w samą branżę. Główna zmiana dotyczy interfejsu – tu odchodzimy od tradycyjnego sterowania kontrolerem wymieniając go na smartfon albo tablet. Wiele osób może uczestniczyć w grze, nie ma ograniczeń w związku z kontrolerami. Gry są ciekawe, z różnych gatunków, m.in. dla rodzin, dzieci, graczy mniej zaangażowanych. Osobiście wierzę, że będzie to nasz prawdziwy hit jeśli chodzi o sezon gwiazdkowy” – ocenia Kmiołek.

Pierwsza z gier na PlayLink ma tytuł „To jesteś Ty”. Jest dostępna dla subskrybentów usługi PlayStation Plus do pobrania bezpłatnie już od lipca, więc dyrektor wskazuje, że firma ma już dane i „widzi już jak wiele osób gra i testuje pierwszą z gier nowej kategorii”.

„Na razie jesteśmy zdumieni i zadowoleni jak wiele osób próbuje ‘czegoś nowego’ jeśli chodzi o gatunki gier. Dla nas jest to bardzo dobry sygnał, bo branża musi się rozwijać, branża musi szukać nowych rozwiązań z innowacyjnością na czele. Jesteśmy więc zadowoleni i z niecierpliwością oczekujemy, że kiedy na rynku już będzie pełen tegoroczny line-up gier” – wskazuje przedstawiciel SIE.

Pytany o trendy na rynku cyfrowej rozrywki wskazał, że rozwój usług sieciowych jest bardzo ważny.

„Jest to trend, który zauważamy. Zachowania konsumenckie zmieniają się w stronę zachowań ‘cyfrowych’. Naszą kategorię określamy jako digital entertainment. Coraz więcej ludzi jest w usłudze PlayStation Plus i grają w trybach sieciowych. Widzimy, że właśnie wokół usług sieciowych buduje się istotna społeczność. W najbliższych latach, jako firma, będziemy inwestowali w tym obszarze” – wskazuje Kmiołek.

Dodał, że e-sport jest dla Sony Interactive Entertainment bardzo ważny. Choć narodził się na komputerach, to koncern widzi że dużo osób które w przeszłości grały na PC kupiły PS4 i przechodzą do grania konsolowego.

„Chcemy im oferować usługi e-sportowe. W tym roku zaczęliśmy pierwszy sezon PlayStation League, czyli ligi e-sportowej dla naszych fanów. Widzimy zainteresowanie tego typu rozgrywkami. Zmieniamy rzeczy jeśli chodzi o interfejs konsoli, staramy się być bardziej przyjaźni dla osób które szukają tego typu rozrywek. Mamy też premierę gry Gran Tourismo Sport. Jest to pierwsza nasza gra budowana właśnie z myślą o e-sporcie i cyfrowej rywalizacji. Staramy się coraz więcej tego typu produktów oferować m.in. ze względu na to że mamy spore grono fanów wśród dotychczasowych użytkowników komputerów osobistych” – zapowiada dyrektor.

Obserwując rynek uważa że polscy gracze są bardzo zaangażowani, bardzo aktywnie korzystają ze wszystkich nowych usług które dostarczamy. Dużą wagę przykładamy do takich kategorii jak właśnie PlayLink.

„Widzimy że polski rynek jest bardziej chłonny jeżeli chodzi o gry familijne, czy tzw. casual’owe. Polski konsument jest bardzo otwarty na tego typu nowe propozycje. Z drugiej strony za każdym razem kiedy wprowadzamy produkty high-end jak PS4 Pro czy PS VR to też mamy wierną grupę fanów, którzy są zainteresowani innowacyjnością. Mamy więc ciekawy rynek z aktywnymi, zaangażowanymi konsumentami, a z drugiej bardzo duży potencjał jeśli chodzi o graczy mniej zaangażowanych, którzy po pewnym czasie docierają do nas. Jeżeli mamy właściwy produkt polscy konsumenci są bardzo zainteresowani rodzinnymi produkcjami” – podsumował szef marketingu Sony Interactive Entertainment.